Учениците ни имат нагласа да работят в екип, но уменията са им умерени
България 21.11.2017 13:11
Проучване на уменията на българските ученици да решават проблеми в сътрудничество показва, че 49% от тях решават само най-лесните задачи, които изискват умения за намиране на информация за решаване на проблема. Средно трудните задачи, при които се изисква постигане на високо ниво на сътрудничество, се решават от 49%. Най- сложните задачи, които изискват високо ниво на сътрудничество се решават от 2% от учениците.
Това показват резултатите от участието на България в изследването PISA 2015 в модул "Решаване на проблеми в сътрудничество". Изследването отговаря на въпроса: Могат ли учениците да участват в дейности за решаване на проблеми съвместно с един или повече партньори, като споделят знания и умения за постигане на определен резултат. Акцентът в изследването е способността за мислене.
На първо място според PISA е Сингапур с 530 точки. Резултатът на България е 444 точки.
Държавите с висок резултат в четенето и математиката имат и по-високи умения да решават проблеми в сътрудничество.
Резултатите показват, че момичетата се справят по-добре от момчетата. Момичетата ценят по-високо отношенията си с роднини, връстници, приятели. Момчетата ценят повече екипната работа.
Решаването на проблеми в сътрудничество трябва да бъде застъпено в учебните програми, като това ще подобри уменията им за съвместна работа, правят извод екипите на МОН. /news.bg
Това показват резултатите от участието на България в изследването PISA 2015 в модул "Решаване на проблеми в сътрудничество". Изследването отговаря на въпроса: Могат ли учениците да участват в дейности за решаване на проблеми съвместно с един или повече партньори, като споделят знания и умения за постигане на определен резултат. Акцентът в изследването е способността за мислене.
На първо място според PISA е Сингапур с 530 точки. Резултатът на България е 444 точки.
Държавите с висок резултат в четенето и математиката имат и по-високи умения да решават проблеми в сътрудничество.
Резултатите показват, че момичетата се справят по-добре от момчетата. Момичетата ценят по-високо отношенията си с роднини, връстници, приятели. Момчетата ценят повече екипната работа.
Решаването на проблеми в сътрудничество трябва да бъде застъпено в учебните програми, като това ще подобри уменията им за съвместна работа, правят извод екипите на МОН. /news.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 12:03 Акад. Иван Гранитски: Шабашът* на юродивите безродници
- 11:53 Евелина Славкова: За Радев е рисков ход да не излезе на тези избори
- 11:42 Ройтерс: Защо Тръмп иска САЩ да контролират Гренландия?
- 11:30 Зеленски: Няколко проекта на документи са готови след разговорите в Маями
- 11:21 Защо Асен Василев не може да е Костов, а Ивайло Мирчев не е Бакърджиев
- 11:12 Нанков приветства решението на държавните ВиК в системата на МРРБ да не вдигат цената на водата
- 11:02 Бележка на Епстийн: Нашият президент също споделя любовта ни към млади, сочни момичета
- 10:53 Германия възобнови депортациите към Сирия след почти 15 години прекъсване