Кои са най-важните качества, за да ви наемат на работа
Любопитно 18.11.2017 17:05
Интелигентността не е най-важното качество за всяко работно място. Някои от фармацевтичните компании, например, смятат, че оптимизмът е най-важният предвестник на успеха на търговците, пише Quartz.
Но все пак е малко шокиращо да научим къде 500 професионалисти по набиране на персонал поставят в класацията за най-важни качества интелекта на кандидата, когато им бъде представен списък от шест потенциални черти и биват попитани кои са най-важните за тях.
А ето и данните:
Професионализъм: 24.1%
Надеждност: 20.2%
Възможност да води екип: 14.8%
Приятелско отношение: 14.1%
Увереност: 13.9%
Интелигентност: 12.8%
От тяхна гледна точка, отговорите може и да не са чак толкова изненадващи. Особено в големи организации, където има нужда да бъдат попълнени стотици или дори хиляди работни места в отдели като продажби, обслужване на клиенти или където най-важният приоритет е просто служителят да дойде на време и да изпълни предварително зададените задачи. А и мениджърът, наел служител, рядко може да се окаже в трудна ситуация, ако е взел някого, който е отговорен, но не особено интелигентен. Наемането на предвидим гений обаче може да се окаже проблем.
Но от гледна точка на главен изпълнителен директор, резултатите трябва да са ужасяващи. Високото ниво на служителите в организациите обикновено се разглежда като един от най-критичните елементи за успеха на дадена компания. "Ако ръководех фирма днес, бих си поставил един приоритет над всички други: да наема най-умните хора, които може", казва гуруто Джим Колинс в своята книга Good to Great. /money.bg
Но все пак е малко шокиращо да научим къде 500 професионалисти по набиране на персонал поставят в класацията за най-важни качества интелекта на кандидата, когато им бъде представен списък от шест потенциални черти и биват попитани кои са най-важните за тях.
А ето и данните:
Професионализъм: 24.1%
Надеждност: 20.2%
Възможност да води екип: 14.8%
Приятелско отношение: 14.1%
Увереност: 13.9%
Интелигентност: 12.8%
От тяхна гледна точка, отговорите може и да не са чак толкова изненадващи. Особено в големи организации, където има нужда да бъдат попълнени стотици или дори хиляди работни места в отдели като продажби, обслужване на клиенти или където най-важният приоритет е просто служителят да дойде на време и да изпълни предварително зададените задачи. А и мениджърът, наел служител, рядко може да се окаже в трудна ситуация, ако е взел някого, който е отговорен, но не особено интелигентен. Наемането на предвидим гений обаче може да се окаже проблем.
Но от гледна точка на главен изпълнителен директор, резултатите трябва да са ужасяващи. Високото ниво на служителите в организациите обикновено се разглежда като един от най-критичните елементи за успеха на дадена компания. "Ако ръководех фирма днес, бих си поставил един приоритет над всички други: да наема най-умните хора, които може", казва гуруто Джим Колинс в своята книга Good to Great. /money.bg
CHF
|
1 | 2.09046 |
GBP
|
1 | 2.23754 |
RON
|
10 | 3.84438 |
TRY
|
100 | 3.94623 |
USD
|
1 | 1.68113 |
Последни новини
- 23:04 Хороскоп за четвъртък, 11 декември 2025 г.
- 22:23 Асен Василев: Протестите ще продължат, докато правителството не подаде оставка
- 21:26 Братската британска Ройтерс излъчва на живо от протеста в София
- 21:02 Драма на протеста в София, издирват две деца
- 21:00 В 25 града в страната се провеждат протести срещу правителството
- 20:34 Пореден протест във Варна
- 20:28 В София арестуваха 30 души са на протеста в София, у някои са открити наркотици
- 19:32 Директен влак, с билет от само 10 евро, ще свързва Амстердам, Берлин и Хамбург