Шофиране при силен дъжд: Как се реагира на аквапланинг
България 21.10.2017 15:07
Есента настъпи, а дъждовете са нещо обичайно. Налице са всички предпоставки за възникване на най-опасната ситуация на мокър път - така нареченият аквапланинг, когато автомобилът за известно време става неуправляем и шофьорът се превръща в зрител.
Когато вали, две неща са от първостепенно значение: скоростта на движение и състоянието на гумите, съветват от АutoВild-Вulgaria.
Рискът от аквапланинг е най-висок в коловозите и кривите, където между гумата и пътя може да има няколко сантиметра вода. Въпреки това, можете да карате безопасно при дъждовно време, стига да имате предвид няколко основни неща.
Когато по пътя има много вода и вашите гуми са износени, първо трябва задължително да намалите скоростта.
Дори и с добри гуми опасността от аквапланинг е реална, но износените гуми правят "аквапланирането" почти неизбежно. В тест на финландското списание за гуми висококачествена лятна гума в добро състояние започва аквапланинг по права линия при движение с 80 км/ч, когато на асфалта има 6 мм вода. Износена лятна гума започва аквапланинг още при скорост от 70 км /ч. Зимните гуми се представят дори по-лошо при такива условия.
Хората често доизносват летните си гуми през есента и купуват нови през пролетта, въпреки че предимствата на комплект нови гуми са най-осезаеми през есента.
Дълбочината на протектора на нова лятна гума е около 8 мм. Законът позволява шофиране на гуми с дълбочина на протектора от 1,6 милиметра, но всъщност такива гуми вече не са безопасни. Гумите трябва да се сменят, когато дълбочината на протектора е близо до четири милиметра. Когато има по-малко протектор, поведението на мокро се влошава драстично. Също така, налягането на гумите оказва огромно влияние върху поведението на автомобила при дъждовно време. Проверката на налягането редовно е силно препоръчително, тъй като прекомерно ниското налягане увеличава риска от аквапланинг и влияе негативно на поведението на гумите.
Ако аквапланирането се случи въпреки всички предпазни мерки, важно е да останете спокойни и да реагирате правилно. Натиснете съединителя, дръпнете крака от педала на газта и дръжте стабилно волана. Не въртете волана панически наляво и надясно, тъй като при аквапланинг колата няма да реагира, а когато гумите намерят сцепление с пътя колата ще потегли в неизвестна посока.
Съвети за безопасно шофиране при силен дъжд
1. Намалете скоростта на движение
2. Не шофирайте в коловозите с вода, където рискът от аквапланинг е най-висок
3. Карайте с гуми, които са в добро състояние и имат дълбочина на протектора най-малко 4 мм
4. Проверете налягането на гумите
5. Ако се появи аквапланинг, останете спокойни, натиснете съединителя и дръжте волана стабилен
Как да реагираме на аквапланинг
Останете спокойни!
Натиснете съединителя докрай и махнете крака си от педала на газта, за да намалите скоростта.
Не завъртайте волана от една страна на друга; вместо това, насочете го в посоката на пътя или кривата на завоя, докато се възстанови сцеплението.
Не спирайте и не ускорявайте по време на аквапланинг, тъй като това ще намали допълнително сцеплението. /money.bg
Когато вали, две неща са от първостепенно значение: скоростта на движение и състоянието на гумите, съветват от АutoВild-Вulgaria.
Рискът от аквапланинг е най-висок в коловозите и кривите, където между гумата и пътя може да има няколко сантиметра вода. Въпреки това, можете да карате безопасно при дъждовно време, стига да имате предвид няколко основни неща.
Когато по пътя има много вода и вашите гуми са износени, първо трябва задължително да намалите скоростта.
Дори и с добри гуми опасността от аквапланинг е реална, но износените гуми правят "аквапланирането" почти неизбежно. В тест на финландското списание за гуми висококачествена лятна гума в добро състояние започва аквапланинг по права линия при движение с 80 км/ч, когато на асфалта има 6 мм вода. Износена лятна гума започва аквапланинг още при скорост от 70 км /ч. Зимните гуми се представят дори по-лошо при такива условия.
Хората често доизносват летните си гуми през есента и купуват нови през пролетта, въпреки че предимствата на комплект нови гуми са най-осезаеми през есента.
Дълбочината на протектора на нова лятна гума е около 8 мм. Законът позволява шофиране на гуми с дълбочина на протектора от 1,6 милиметра, но всъщност такива гуми вече не са безопасни. Гумите трябва да се сменят, когато дълбочината на протектора е близо до четири милиметра. Когато има по-малко протектор, поведението на мокро се влошава драстично. Също така, налягането на гумите оказва огромно влияние върху поведението на автомобила при дъждовно време. Проверката на налягането редовно е силно препоръчително, тъй като прекомерно ниското налягане увеличава риска от аквапланинг и влияе негативно на поведението на гумите.
Ако аквапланирането се случи въпреки всички предпазни мерки, важно е да останете спокойни и да реагирате правилно. Натиснете съединителя, дръпнете крака от педала на газта и дръжте стабилно волана. Не въртете волана панически наляво и надясно, тъй като при аквапланинг колата няма да реагира, а когато гумите намерят сцепление с пътя колата ще потегли в неизвестна посока.
Съвети за безопасно шофиране при силен дъжд
1. Намалете скоростта на движение
2. Не шофирайте в коловозите с вода, където рискът от аквапланинг е най-висок
3. Карайте с гуми, които са в добро състояние и имат дълбочина на протектора най-малко 4 мм
4. Проверете налягането на гумите
5. Ако се появи аквапланинг, останете спокойни, натиснете съединителя и дръжте волана стабилен
Как да реагираме на аквапланинг
Останете спокойни!
Натиснете съединителя докрай и махнете крака си от педала на газта, за да намалите скоростта.
Не завъртайте волана от една страна на друга; вместо това, насочете го в посоката на пътя или кривата на завоя, докато се възстанови сцеплението.
Не спирайте и не ускорявайте по време на аквапланинг, тъй като това ще намали допълнително сцеплението. /money.bg
CHF | 1 | 1.99351 |
GBP | 1 | 2.28037 |
RON | 10 | 3.93361 |
TRY | 100 | 5.60402 |
USD | 1 | 1.80827 |
Последни новини
- 19:06 Boeing увеличава производството на дронове
- 18:57 Андролова: ПП на всяка цена искаха енергетиката, защото имат недовършени схеми
- 18:46 Защо котките имат плешиви петна пред ушите?
- 18:35 СЕМ няма да изслушва шефа на БНР за закриването на Програмната дирекция
- 18:24 Търсят собственика на голяма парична сума, открита край училище в Бургас
- 18:16 ВЕЦ-овете били скрит източник на метанови емисии. А учени опитват да извличат този ресурс
- 18:05 Тежка травма извади Кирил Милов от олимпийската квалификация в борбата
- 17:55 Тагарев: Който и министър да дойде след мен, той ще търси решение на същите проблеми