Аспаруховият мост стана на 41 години
Варна<+> 08.09.2017 09:48
На днешна дата през 1976 г. в експлоатация е пуснат Аспарухов мост. Правителственият срок за пускане на обекта Аспарухов мост е 30 септември 1976 г., но е завършен предсрочно. Открит е на 8 септември 1976г. от председателя на Държавния съвет Тодор Живков. Междувременно новият канал е открит на 1 септември, а първия кораб минава на 4 септември.
Строежът на моста започва в началото на 1973 г.
Благодарение на внушителните си размери, Аспаруховият мост се е превърнал в един от символите на град Варна. Дължината на моста е 2050м.,а височината му е 50м. Аспаруховият мост е мостът с най-голям отвор в България - 160 m.
Мостът свързва кварталите Аспарухово и Галата с централната част на града, като представлява единствената връзка през плавателния канал, свързващ Варненското езеро с Черно море. Той е част от магистрала Черно море и Европейски път E87.
Средната част е стоманена непрекъсната греда с три отвора (80+160+80 m),с височина 50 м, проектирана от Димитър Димитров, а подходите към нея са от стоманобетонни прости греди. Под него минават кораби, за да достигнат пристанище „Варна Запад“.
Преди Аспаруховият мост да бъде построен, транспортът между Варна и Бургас е бил по-затруднен. Каналът между езерото и морето е било преодоляван посредством подвижен метален мост, вдигащ се при преминаване на кораби, който съществува и понастоящем. Това изключително е забавяло стопанските и туристическите връзки между Северна и Южна България./moreto.net
Строежът на моста започва в началото на 1973 г.
Благодарение на внушителните си размери, Аспаруховият мост се е превърнал в един от символите на град Варна. Дължината на моста е 2050м.,а височината му е 50м. Аспаруховият мост е мостът с най-голям отвор в България - 160 m.
Мостът свързва кварталите Аспарухово и Галата с централната част на града, като представлява единствената връзка през плавателния канал, свързващ Варненското езеро с Черно море. Той е част от магистрала Черно море и Европейски път E87.
Средната част е стоманена непрекъсната греда с три отвора (80+160+80 m),с височина 50 м, проектирана от Димитър Димитров, а подходите към нея са от стоманобетонни прости греди. Под него минават кораби, за да достигнат пристанище „Варна Запад“.
Преди Аспаруховият мост да бъде построен, транспортът между Варна и Бургас е бил по-затруднен. Каналът между езерото и морето е било преодоляван посредством подвижен метален мост, вдигащ се при преминаване на кораби, който съществува и понастоящем. Това изключително е забавяло стопанските и туристическите връзки между Северна и Южна България./moreto.net
![]() |
1 | 2.09493 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.86306 |
![]() |
100 | 4.01142 |
![]() |
1 | 1.6565 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за четвъртък, 18 септември 2025 г.
- 21:09 Лавров: Киев се опитва да саботира политическите усилия на САЩ за решаване на конфликта в Украйна
- 21:05 Чарлз III разговаря с Тръмп в двореца "Уиндзор", историческата официална визита започна
- 21:01 Теменужка Петкова: Асен Василев да не забравя, че през 2025-а плащаме негови стари сметки!
- 19:34 Турция въвежда задължителни психотестове преди сключване на брак
- 19:27 Хърватия вече има първата плаваща аптека
- 19:21 Лебедев: Руските сили нанесоха удар по завод, произвеждащ системи за насочване на ракети за ВСУ
- 19:13 Фридрих Мерц пред Бундестага: Путин изпитва търпимостта ни