30 км/час максимална скорост по булевардите с велоалеи
България 16.08.2017 19:55
Скоростта на булевардите, на които има велоалеи, да бъде ограничена на 30 км/час. Такива препоръки са изпратили от Генералния секретариат на Съвета на ЕС до всички вътрешни министри на страните от съюза, включително и до ръководството на родното МВР. Това е станало след заседание на работна група „Сухопътен транспорт“, която е обсъждала подобряването на пътната безопасност, научи „Монитор“.
Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час. Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. „Тодор Александров“ и бул. „Сливница“. Ново трасе пък се планира по бул. „Цар Борис III”, както и връзка на „Люлин“ с центъра през едноименния тунел.
До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.
Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата. „Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура“, обясни зам.-кметът.
Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е
по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.
По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят. /monitor.bg
Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час. Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. „Тодор Александров“ и бул. „Сливница“. Ново трасе пък се планира по бул. „Цар Борис III”, както и връзка на „Люлин“ с центъра през едноименния тунел.
До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.
Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата. „Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура“, обясни зам.-кметът.
Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е
по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.
По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят. /monitor.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 10:03 Борисов към ПП-ДБ: Вчера те посяха такъв вятър, че бурята няма да ги отмине
- 10:01 В Гърция преди сезона: Хотелиерите недоволни от високите данъци
- 09:51 Манчестър Сити победи Брайтън и се приближи до Арсенал
- 09:39 38 години от Чернобил - най-тежката ядрена катастрофа в историята
- 09:37 Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
- 09:35 Пожар е избухнал на товарен кораб за България, има пострадал
- 09:28 Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение на Никола Минчев
- 09:17 Полицията забрани хореографиите на вечното дерби