Знаете ли каква информация събира за вас Facebook?
Наука 27.04.2017 16:51
Както гласи максимата: "Ако не плащате за услуга, то вие не сте клиентът, а продуктът". Тя важи с пълна сила за социалните мрежи и най-вече за Facebook и Google, които вече държат почти половината от дигиталната реклама в света.
Социалната мрежа на Марк Зукърбърг има почти 2 милиарда потребители - и продължава да привлича още, както и да полага неимоверни усилия да накара тези, които вече ползват услугата, да прекарват на сайта (и в притежаваните от Facebook приложения като Messenger, WhatsApp и Instagram) все повече време.
Колкото повече време Facebook ни държи онлайн, толкова повече информация успява да събере за всеки един от нас. А именно тези подробни данни са част от причината рекламодателите да изберат да похарчат парите си през тази платформа. За да увеличи своята ефективност и повече хора да натискат рекламите, социалната мрежа събира данните и ни поставя в определени категории.
Това е само част от информацията, която Facebook знае за всеки от нас - и все пак е абсолютно достатъчна непознат да даде доста добро описание какъв човек стои зад този акаунт и какви са неговите интереси. На пръв поглед се вижда какви устройства потребителят ползва - смартфони, таблети, както и операционна система и браузър на лаптоп или десктоп компютър. Както и дали обича да пътува, да посещава концерти, ресторанти и дори - политическите му пристрастия. Или пък дали има дете, за да се показват реклами за детски стоки. И това е само частта от информацията, която Facebook е направила достъпна.
Всеки може да провери каква информация има за него социалната мрежа. За да видите информация, която ви описва най-добре, изберете "Вашата информация" - "Вашите категории". Но дори и да изтриете всичко, рекламите няма да намалеят - просто ще са по-зле таргетирани. Въпреки че социалната мрежа твърди, че информацията, която продава не е персонализирана - тоест рекламодателите не знаят кой стои зад профила с тези интереси, наличието на толкова точни данни е притеснителна. Макар и да знаем, че сами сме я предоставили. /money.bg
Социалната мрежа на Марк Зукърбърг има почти 2 милиарда потребители - и продължава да привлича още, както и да полага неимоверни усилия да накара тези, които вече ползват услугата, да прекарват на сайта (и в притежаваните от Facebook приложения като Messenger, WhatsApp и Instagram) все повече време.
Колкото повече време Facebook ни държи онлайн, толкова повече информация успява да събере за всеки един от нас. А именно тези подробни данни са част от причината рекламодателите да изберат да похарчат парите си през тази платформа. За да увеличи своята ефективност и повече хора да натискат рекламите, социалната мрежа събира данните и ни поставя в определени категории.
Това е само част от информацията, която Facebook знае за всеки от нас - и все пак е абсолютно достатъчна непознат да даде доста добро описание какъв човек стои зад този акаунт и какви са неговите интереси. На пръв поглед се вижда какви устройства потребителят ползва - смартфони, таблети, както и операционна система и браузър на лаптоп или десктоп компютър. Както и дали обича да пътува, да посещава концерти, ресторанти и дори - политическите му пристрастия. Или пък дали има дете, за да се показват реклами за детски стоки. И това е само частта от информацията, която Facebook е направила достъпна.
Всеки може да провери каква информация има за него социалната мрежа. За да видите информация, която ви описва най-добре, изберете "Вашата информация" - "Вашите категории". Но дори и да изтриете всичко, рекламите няма да намалеят - просто ще са по-зле таргетирани. Въпреки че социалната мрежа твърди, че информацията, която продава не е персонализирана - тоест рекламодателите не знаят кой стои зад профила с тези интереси, наличието на толкова точни данни е притеснителна. Макар и да знаем, че сами сме я предоставили. /money.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 23:12 23 партии и 11 коалиции подадоха документи в ЦИК за участие в изборите на 9 юни
- 22:53 Хороскоп за четвъртък, 25 април 2024 г.
- 19:36 Попфолк певицата Глория е катастрофирала в Кресненското дефиле
- 19:26 Най-голямата германска оръжейна компания получи поръчка от Бундесвера за €400 млн.
- 19:17 Българи взеха златен медал на Международното студентско състезание по програмиране (ICPC)
- 19:09 Засега няма риск у нас работни места да бъдат заети от изкуствен интелект
- 18:57 Криси от Ергенът 3 - участничката, която качи 9 кг по време на участието си в риалитито
- 18:46 Надрусана шофьорка блъсна дете на пешеходна пътека в Добрич