С колко ще поскъпнат такситата
България 19.09.2016 11:45
Таксиметровите превозвачи обещават поскъпване на предлаганата от тях услуга, заради влезлия в сила патентен данък. Държавата делегира на местната власт правото да прецени какъв трябва да е размерът на налога във всяка една от общините. Все още е рано да се каже, точно с колко точно и дали ще поскъпне цената на таксиметровите услуги, защото не всички общини са взели окончателно решение за това какъв ще е размера на налога, съобщава БНТ.
Идеята на приетите поправки в Закона за местните данъци и такси през април беше да се измисли някаква формула, по която браншът да заплаща данък.
От години таксиметровите услуги попадат почти изцяло в сивия сектор по отношение на плащането на данъци. Повечето компании предпочитат да не наемат шофьорите и да не плащат осигуровки и данък върху доходите им. Освен това така избягват и внасяне на ДДС и корпоративен данък върху постъпленията, а и не носят никаква отговорност при инциденти с техни коли.
Държавата е наясно с тази трудно доказуема схема, с която се прикриват солидни доходи и за това опита да я промени. Първо с идеята дейността да се концентрира в компаниите майки за да носят отговорност. Това не се получи, затова се върна към една стара практика - патент за шофьорите. Събраните средства ще отиват в общините, а не в държавата, отново те определят цените.
Най-големият град у нас предвижда приемането на налог на стойност 850 лева, което е със 150 по-малко от тавана, предвиден в закона в размер на 1000 лв. И с 550 лева повече от минимума предвиден в закона, който е в размера на 300 лева.
Идеята на приетите поправки в Закона за местните данъци и такси през април беше да се измисли някаква формула, по която браншът да заплаща данък.
От години таксиметровите услуги попадат почти изцяло в сивия сектор по отношение на плащането на данъци. Повечето компании предпочитат да не наемат шофьорите и да не плащат осигуровки и данък върху доходите им. Освен това така избягват и внасяне на ДДС и корпоративен данък върху постъпленията, а и не носят никаква отговорност при инциденти с техни коли.
Държавата е наясно с тази трудно доказуема схема, с която се прикриват солидни доходи и за това опита да я промени. Първо с идеята дейността да се концентрира в компаниите майки за да носят отговорност. Това не се получи, затова се върна към една стара практика - патент за шофьорите. Събраните средства ще отиват в общините, а не в държавата, отново те определят цените.
Най-големият град у нас предвижда приемането на налог на стойност 850 лева, което е със 150 по-малко от тавана, предвиден в закона в размер на 1000 лв. И с 550 лева повече от минимума предвиден в закона, който е в размера на 300 лева.
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години