Спешно трябва да строим „Струма“ през Кресненското дефиле, настоява АПИ
България 25.08.2016 10:56
Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата. Това заяви шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров, за БНТ.
По статистика на пътна полиция в участъка през Кресненското дефиле живота са си загубили 46 човека, а над 250 са ранени и има изключителна концентрация на пътно-транспортни произшествия.
Според него е възможно до 2020 година да има безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле.
Лазаров представи и нов проект за участъка, който е обсъждан от Комитета за наблюдение в частта на АМ „Струма”.
Той предвижда еднопосочно движение от Кресна към Симитли, като пътят да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано.
Платното в обратната посока - от Симитли до Кресна - ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела.
Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.
По думите на Лазар Лазаров масово на запад в планинските райони използват такива варианти.
Шефът на АПИ подчерта, че районът не е безопасен, а и не един проект вече е отхвърлян както от еколози, така и от експерти на БАН, тъй като районът е сеизмологичен.
По статистика на пътна полиция в участъка през Кресненското дефиле живота са си загубили 46 човека, а над 250 са ранени и има изключителна концентрация на пътно-транспортни произшествия.
Според него е възможно до 2020 година да има безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле.
Лазаров представи и нов проект за участъка, който е обсъждан от Комитета за наблюдение в частта на АМ „Струма”.
Той предвижда еднопосочно движение от Кресна към Симитли, като пътят да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано.
Платното в обратната посока - от Симитли до Кресна - ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела.
Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.
По думите на Лазар Лазаров масово на запад в планинските райони използват такива варианти.
Шефът на АПИ подчерта, че районът не е безопасен, а и не един проект вече е отхвърлян както от еколози, така и от експерти на БАН, тъй като районът е сеизмологичен.
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 10:28 Главчев освободи шестима заместник-министри и назначи още толкова
- 10:15 Франция обяви война на шрингфлацията
- 10:04 Mъж се самозапали пред съда, който гледа делото на Тръмп
- 09:53 Надеждата за спасение остава жива за Ботев (Враца)
- 09:47 11 ранени след катастрофа на автобус, пътуващ от Истанбул за Добрич
- 09:40 Шолц след срещите в Китай: Разговорите дадоха важен тласък за прекратяването на войната в Украйна
- 09:28 Орбан: Ръководството на ЕС се провали, високопоставените служители трябва да бъдат сменени
- 09:19 АП: Руските войски засилват натиска срещу изтощените украински сили преди пролетната офанзива