Ремонтират асансьорите и ескалаторите в столичното метро
България 26.05.2016 18:21
Ремонтират се част от асансьорите и ескалаторите в столичното метро, съобщи пред Дарик шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Повече от две седмици единият тунел на станция „Сердика", който свързва първа и втора линия от подземната железница, е затворен. А причината за това е рехабилитация на ескалатора, който е на повече от 19 години, обясни Братоев. По повод проблемните пътеки в подлеза на метростанция „Софийски университет", шефът на метрото посочи, че след приключване на работата по новата отсечка, те окончателно ще заработят.
160 ескалатора и още толкова асансьори обслужват пътниците в столичното метро. Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че се извършват периодични проверки на качеството им. А в момента се ремонтира и един от най-старите ескалатори - този в станция „Сердика".
"19 години работи най-натовареният в София ескалатор, няма по-натоварен от него, защото там цял ден има много хора. Миналата година направихме пълен преглед, направихме обществена поръчка за закупуване на резервни части, доставихме ги и вероятно до края на седмицата ще го пуснат", каза Братоев.
"На Сердика и четирите са вече за основен ремонт, сега един по един", допълни той.
Подвижните пътеки в подлеза на станцията при Ректората редовно не работят. Братоев обясни, че ще бъдат изцяло пуснати, когато влезе в експлоатация новата отсечка от метрото, дотогава може и да бъдат спрени.
"Аз имам намерение въобще да ги спрем и когато пуснем третата линия, защото тяхното предназначение е да служат за връзка между двете станции - от трета и първа линия", каза още инж. Стоян Братоев.
В края юли ще бъде пуснато последното разширение на метрото - от станция „Джеймс Баучер" до улица „Сребърна". В момента системите са в изпитание, а след 20 юни влаковете ще се движат пробно без пътници. /dariknews.bg
160 ескалатора и още толкова асансьори обслужват пътниците в столичното метро. Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че се извършват периодични проверки на качеството им. А в момента се ремонтира и един от най-старите ескалатори - този в станция „Сердика".
"19 години работи най-натовареният в София ескалатор, няма по-натоварен от него, защото там цял ден има много хора. Миналата година направихме пълен преглед, направихме обществена поръчка за закупуване на резервни части, доставихме ги и вероятно до края на седмицата ще го пуснат", каза Братоев.
"На Сердика и четирите са вече за основен ремонт, сега един по един", допълни той.
Подвижните пътеки в подлеза на станцията при Ректората редовно не работят. Братоев обясни, че ще бъдат изцяло пуснати, когато влезе в експлоатация новата отсечка от метрото, дотогава може и да бъдат спрени.
"Аз имам намерение въобще да ги спрем и когато пуснем третата линия, защото тяхното предназначение е да служат за връзка между двете станции - от трета и първа линия", каза още инж. Стоян Братоев.
В края юли ще бъде пуснато последното разширение на метрото - от станция „Джеймс Баучер" до улица „Сребърна". В момента системите са в изпитание, а след 20 юни влаковете ще се движат пробно без пътници. /dariknews.bg
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 17:57 Хванаха Twitter да продава данни на разузнавателни агенции
- 17:50 Дългът продължава да расте и стигна 44,9612 млрд. евро
- 17:46 Талибаните върнаха публичното убиване на жени с камъни в Афганистан
- 17:40 След цял час при президента Тодоров и Кожарева: Не сме най-подходящите хора, съжалете ни
- 17:36 ЕС тихо работи върху забраната за китайски вятърни турбини подобно на Huawei технологиите
- 17:33 Тежък трудов инцидент: Мъж загина в Симитли
- 17:28 Омбудсманът: Незаконно е да има такса за явяване на матура за повишаване на оценката
- 17:23 Пролетна Европа разцъфтява от горите на Шотландия до планините на Полша