Ремонтират асансьорите и ескалаторите в столичното метро
България 26.05.2016 18:21
Ремонтират се част от асансьорите и ескалаторите в столичното метро, съобщи пред Дарик шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Повече от две седмици единият тунел на станция „Сердика", който свързва първа и втора линия от подземната железница, е затворен. А причината за това е рехабилитация на ескалатора, който е на повече от 19 години, обясни Братоев. По повод проблемните пътеки в подлеза на метростанция „Софийски университет", шефът на метрото посочи, че след приключване на работата по новата отсечка, те окончателно ще заработят.
160 ескалатора и още толкова асансьори обслужват пътниците в столичното метро. Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че се извършват периодични проверки на качеството им. А в момента се ремонтира и един от най-старите ескалатори - този в станция „Сердика".
"19 години работи най-натовареният в София ескалатор, няма по-натоварен от него, защото там цял ден има много хора. Миналата година направихме пълен преглед, направихме обществена поръчка за закупуване на резервни части, доставихме ги и вероятно до края на седмицата ще го пуснат", каза Братоев.
"На Сердика и четирите са вече за основен ремонт, сега един по един", допълни той.
Подвижните пътеки в подлеза на станцията при Ректората редовно не работят. Братоев обясни, че ще бъдат изцяло пуснати, когато влезе в експлоатация новата отсечка от метрото, дотогава може и да бъдат спрени.
"Аз имам намерение въобще да ги спрем и когато пуснем третата линия, защото тяхното предназначение е да служат за връзка между двете станции - от трета и първа линия", каза още инж. Стоян Братоев.
В края юли ще бъде пуснато последното разширение на метрото - от станция „Джеймс Баучер" до улица „Сребърна". В момента системите са в изпитание, а след 20 юни влаковете ще се движат пробно без пътници. /dariknews.bg
160 ескалатора и още толкова асансьори обслужват пътниците в столичното метро. Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че се извършват периодични проверки на качеството им. А в момента се ремонтира и един от най-старите ескалатори - този в станция „Сердика".
"19 години работи най-натовареният в София ескалатор, няма по-натоварен от него, защото там цял ден има много хора. Миналата година направихме пълен преглед, направихме обществена поръчка за закупуване на резервни части, доставихме ги и вероятно до края на седмицата ще го пуснат", каза Братоев.
"На Сердика и четирите са вече за основен ремонт, сега един по един", допълни той.
Подвижните пътеки в подлеза на станцията при Ректората редовно не работят. Братоев обясни, че ще бъдат изцяло пуснати, когато влезе в експлоатация новата отсечка от метрото, дотогава може и да бъдат спрени.
"Аз имам намерение въобще да ги спрем и когато пуснем третата линия, защото тяхното предназначение е да служат за връзка между двете станции - от трета и първа линия", каза още инж. Стоян Братоев.
В края юли ще бъде пуснато последното разширение на метрото - от станция „Джеймс Баучер" до улица „Сребърна". В момента системите са в изпитание, а след 20 юни влаковете ще се движат пробно без пътници. /dariknews.bg
CHF | 1 | 2.03098 |
GBP | 1 | 2.28685 |
RON | 10 | 3.93401 |
TRY | 100 | 5.5591 |
USD | 1 | 1.79566 |
Последни новини
- 15:24 Скандалът в Турция: ФИФА плаши да се намеси, а Фенербахче - да напусне първенството
- 15:18 ППДБ ще направят правителството на малцинството
- 15:18 16-годишен дрогиран се качил да кара нерегистриран мотопед в Шумен
- 15:15 Токът може да скочи с 20%, 1 млрд. лв. са взети от Фонда, твърди експерт
- 15:13 Инспекцията по труда започва засилени проверки в земеделието
- 15:05 Русия превзе и Орловка край Авдеевка
- 15:04 Ариана Гранде финализира развода си, ще плати на бившия си над 1 млн. долара
- 14:53 Заради пожарите в Амазония климатичната криза може да стане още по-сериозна