Опаковаха със стоманени мрежи ската на Е-79 при Мурсалево, изхвърлил ТИР на жп-линията
България 26.05.2016 13:14
Високо якостните мрежи на скалния откос на ГП Е-79 при с. Мурсалево са поставени. Днес седем алпинисти ги оплитаха за по-голяма сигурност със стоманени въжета, предаде кореспондентът на БГНЕС в региона.
Работата трябва да приключи до края на месеца. Тук през декември 2014 г. срутване изхвърли полски ТИР на жп-линията София-Кулата, изгоря и първият вагон на влака Благоевград-Дупница, разкъсани бяха релсовият път и контактната мрежа, по чудо тежкият инцидент приключи без жертви.
Работата по ската започна в началото на месец април. Тогава алпинисти от Велико Търново с помощта на пневматична сонда пробиха в ската над 600 отвора, в които бяха поставени анкери. Така 150-метра дългият и 25 м. висок скат заприлича на таралеж.
След това отворите с поставените в тях железни прътове/анкери бяха инжектирани с разтвор и върху тях бяха нанизани високоякостните мрежи. За да не се изнизват мрежите от прътовете, върху стърчащите от ската им краища бяха поставени планки. През последните дни групата алпинисти оплитаха железните пръти със стоманени въжета. Така мрежите ще бъдат притискани към ската, за да не падат камъни.
Преди около години на ската след почистването му от свлачището, бяха поставени пак от алпинисти временни мрежи, монтирана бе мантинела между пътя и жп-линията, направена бе и допълнителна-трета лента на главния път.
Вече всички стари мрежи са свалени от ската, работата приключва в края на този месец, а проектът е на стойност 571 000 лв./без ДДС/.
В района на монтажа е създадена временна организация на движението, шофьорите трябва да спазват стриктно пътната сигнализация. /БГНЕС
Работата трябва да приключи до края на месеца. Тук през декември 2014 г. срутване изхвърли полски ТИР на жп-линията София-Кулата, изгоря и първият вагон на влака Благоевград-Дупница, разкъсани бяха релсовият път и контактната мрежа, по чудо тежкият инцидент приключи без жертви.
Работата по ската започна в началото на месец април. Тогава алпинисти от Велико Търново с помощта на пневматична сонда пробиха в ската над 600 отвора, в които бяха поставени анкери. Така 150-метра дългият и 25 м. висок скат заприлича на таралеж.
След това отворите с поставените в тях железни прътове/анкери бяха инжектирани с разтвор и върху тях бяха нанизани високоякостните мрежи. За да не се изнизват мрежите от прътовете, върху стърчащите от ската им краища бяха поставени планки. През последните дни групата алпинисти оплитаха железните пръти със стоманени въжета. Така мрежите ще бъдат притискани към ската, за да не падат камъни.
Преди около години на ската след почистването му от свлачището, бяха поставени пак от алпинисти временни мрежи, монтирана бе мантинела между пътя и жп-линията, направена бе и допълнителна-трета лента на главния път.
Вече всички стари мрежи са свалени от ската, работата приключва в края на този месец, а проектът е на стойност 571 000 лв./без ДДС/.
В района на монтажа е създадена временна организация на движението, шофьорите трябва да спазват стриктно пътната сигнализация. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов