Северната скоростна тангента е изцяло пусната за движение
България 28.04.2016 15:34
От днес шофьорите пътуват по цялото 16,5 км трасе на Северната скоростна тангента. За движение са пуснати последните 3 км от участъка. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, съобщиха от Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
От 30 декември м. г. трафикът преминава по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич, и остана около 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, директното трасе на който вече е готово.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заедно с министър-председателя Бойко Борисов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфроструктура“ инж. Лазар Лазаров провериха готовността на обекта.
Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване. С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути.
Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС. /24chasa.bg
От 30 декември м. г. трафикът преминава по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич, и остана около 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, директното трасе на който вече е готово.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заедно с министър-председателя Бойко Борисов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфроструктура“ инж. Лазар Лазаров провериха готовността на обекта.
Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване. С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути.
Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС. /24chasa.bg
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 12:56 Строителството в ЕС се свива, но в България бележи ръст
- 12:52 Катастрофа до Окръжна болница вдигна на крак полицаи и пожарникари
- 12:47 Промени по линии 18, 18/40 и 118 А във Варна днес и утре
- 12:43 Проф. Рачев с много добри новини за времето
- 12:31 Как жилището на възрастна жена беше прехвърлено на гледачката ѝ
- 12:26 Евродепутатът от ЕНП/СДС Александър Йорданов: Не на антибългаризма!
- 12:25 Митов: Двадесетата годишнина от членството на България в НАТО е наследство на свободата
- 12:22 Заместник-омбудсманът обясни защо е подала оставка