Бизнесмен подозира саботаж на процедурата на регистрационни табели на колите

България 23.11.2015 22:55

Търгът за избор на нов производител на регистрационни табели се саботира умишлено. Такова мнение изрази пред Дарик Милко Георгиев, собственик на една от фирмите, които участват в процедурата за възлагане на обществената поръчка от МВР. От около две седмици регистрацията на автомобили в пунктовете на КАТ в цялата страна буквално блокира заради липсата на табели.

Хаосът с регистрационните табели за автомобили възникна след неколкократно блокиране на процедурата по възлагане на обществената поръчка. В нея участват четири фирми, сред които консорциумът, който последно беше ангажиран с тази дейност - "Джи ел ем системс - Ерих юч", бившата фирма на МВР "Безконтактни мултиплексорни вериги", която също дълги години изработваше регистрационните табели и обединението „ВИЗЕКС-ЕХА", чийто изпълнителен директор е бизнесмена Милко Георгиев.

"Въпросът е, че има една фирма, която по мое лично мнение саботира умишлено процедурата. Защо, не мога да гадая. Имам предположения. Но те постоянно пускат жалби и те жалят всъщност процедурата. "Джи ел ем системс" към момента произвеждаше номерата и ние подозираме, че идеята на тези жалби е те да продължат да работят. До момента са дали около 100 000 лева за жалби, което, съгласете се, не е нормално - да жалиш нещо и да даваш пари и тези жалби падат една по една. И те въпреки това не се отказват", каза Георгиев.

От април тази година до КЗК са изпратени няколко жалби от страна на "Джи ел ем системс", които поетапно блокират обществената поръчка. За да излезе от ситуацията на хаос, в края на октомври МВР обявява спешна обществена поръчка по договаряне без обявление, което обаче според Георгиев не решава проблема.

Междувременно липсата на регистрационни табели в КАТ създава големи проблеми и на превозвачите, каза Георги Петърнейчев от Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата.

"Проблемите сред превозвачите са огромни, особено тези, които вече купили преди 10-15-20 дни автомобили и ремаркета, те имат проблеми с регистрацията. Взети са на лизинг, вече трябва да се плаща, а автомобилите не работят, стоят на плацовете", каза той.

До няколко дни ще бъде ясен броят на всички засегнати фирми за превоз на товари. Липсата на регистрационни табели обаче може да възпрепятства и издаването на разрешителни за превоз в чужбина, с каквато основна цел се купуват новите камиони. /dariknews.bg
CHF CHF 1 2.00105
GBP GBP 1 2.27568
RON RON 10 3.93076
TRY TRY 100 5.62834
USD USD 1 1.83027