Ангелкова: Индия е един от най-перспективните ни далечни пазари

България 23.11.2015 17:46

Индия е един от най-перспективните далечни пазари за България и имаме амбиции да задълбочим връзките между двете страни. Това е подчертала министърът на туризма Николина Ангелкова по време на разговор с индийския си колега Махеш Шарма в Делхи. Ангелкова е първият министър на туризма, с който нейният индийски колега се среща след встъпването си в длъжност през май тази година, съобщиха от Министерството на туризма.

Двамата министри са договорили България да е домакин на кръгла маса в началото на 2016 г. за набелязване на мерки за насърчаване на туристопотока с Индия и с участие на представители на едни от най-големите индийски фирми в областта на туризма. По време на разговора министър Шарма е изразил желание и лично да присъства на предстоящия бизнес форум. Двамата министри са подкрепили идеята и за организиране на дни на България в Индия и на Индия у нас, което също е добър начин за сближаване на двата народа и реклама на възможностите за туризъм.

Ангелкова и Шарма са обсъдили необходимостта от сключването на ново споразумение за двустранно сътрудничество с конкретни стъпки за стимулиране на туризма. Министър

Шарма е отбелязал, че акцент в бъдещото сътрудничество между двете страни може да е откриването на директна авиолиния , която да свързва София с Делхи, Мумбай, Калкута и Амритсар и да се превърне в предпоставка за сериозен пробив на индийския туристически пазар.

Така България може да стане авиационен център, от който туристите лесно да стигат до други дестинации в Западна Европа или САЩ например. Министър Ангелкова е споделила, че България проучва опита на други държави за откриване на изнесени визови центрове, в които да се издават туристически визи на индийски граждани. „Така страната ни ще стане много по-достъпна за индийските туристи и ще се увеличи чувствително броят на пътуванията", е посочила министър Ангелкова.
По-късно същия ден тя е участвала и във форум за насърчаване на туристопотока между двете страни и инвестициите в областта на туризма, организиран от Федерацията на индийските търговски камари (FICCI), която обединява най-големите представители на индийския бизнес. Над 100 компании са взели участие във форума, организиран със съдействието на посолството на България в Индия и търговското ни представителство в Делхи. Пред ръководството на FICCI и президента на федерацията Джиотсна Сури министър Ангелкова е представила идеята за организиране на съвместната кръгла маса в България. Предложението е било прието с интерес и много представители на индийския туристически бранш са изявили готовност за участие в предстоящата дискусия.

Българският министър е споделила и че Министерството на туризма е в процес на разработване на инвестиционна карта на България и че новосъздаденото ведомство цели да се превърне в one-stop-shop за големи инвеститори, за да гарантира максимално облекчаване на административните процедури, свързани с реализирането на големи инвестиционни проекти. Джиотсна Сури е отбелязала, че откриването на туристически информационен център на България в Делхи и Мумбай, за чиято реализация вече се работи, би повишило интереса на индийските туристи към страната ни.

За официалните гости и за поканените индийски медии по време на кръглата маса през 2016 г. ще бъде организиран и опознавателен тур до някои от най-големите туристически забележителности в страната ни. „Предвиждаме да организираме такива събития за всички важни пазари, като първата кръгла маса с Русия вече е факт. За нас е много важно да покажем на индийския бизнес какво България може да предложи и съм сигурна, че ако задълбочим сътрудничеството си, много скоро ще последват и сериозни резултати", е подчертала Николина Ангелкова. Тя е направила и презентация за възможностите за туризъм в страната ни и е поканила всички участници във форума да я посетят и като туристи.

На форума в Делхи беше показано и рекламното видео за България с личните впечатления на петима холувидски актьори от престоя им у нас. Топ продуцентът на Боливуд Рамджи Натараджан, който снима у нас филмови продукции заедно с три от най-големите имена на индийския екран - Шарук Кхан, Аджай Девган и Каджол, е отбелязал, че предстоят да се заснемат още 10 боливудски филма в България. Трейлърът на най-новия филм на легендата на Боливуд Шарук Кхан - Dilwale, който беше заснет у нас това лято, е генерирал 30 млн. гледания във Фейсбук.

По време на премиерата на лентата през декември в киносалоните на Grand Cinemas („Гранд Синемас") ще бъде показан и имиджовият клип за България. Това е обявила министърът след срещата си с изпълнителният директор на една от най-големите световни вериги за киносалони, Амитабх Вердан. Видео рекламата на страната ни ще бъде прожектирана и във всички останали кина на „Гранд Синемас" по света, включително в САЩ, Китай, Канада и съседна Румъния. Така киноиндустрията и Боливуд в частност ще се превърнат в ефективно средство за реклама на България като световна туристическа дестинация, е отбелязала Ангелкова.
CHF CHF 1 1.99351
GBP GBP 1 2.28037
RON RON 10 3.93361
TRY TRY 100 5.60402
USD USD 1 1.80827