Тунелите у нас – стари и без работещи аварийни съоръжения
България 10.10.2015 11:49
Докато все още тече разследването на инцидента на автомагистрала “Хемус”, екип на Нова реши да огледа тунелите отвътре.
И четирите тунела между София и Ябланица са стари. Построени са през 70-те, 80-те и 90-те години на миналия век. За времето си са отговаряли на всички изисквания за безопасност.
Цяло чудо е, че при инцидента във „Витиня” не е пламнал пожар. А предпоставки за това не липсват - десетки автомобили, газови бутилки и разлив на запалими течности. Една искра би могла да разпали невъобразим огнен ад, който да изпепели всичко в дългия над километър злополучен тунел. Ако това се беше случило обаче, хората щяха да потърсят пожарогасителите и противопожарните кранове, които би трябвало да стоят в аварийните помещения.
Аварийните съоръжения на тунел “Ечемишка”, например, са в ужасно състояние. Ако там пламне пожар и заклещи автомобили и хора, те просто са обречени. Тунелът не разполага с аварийни изходи, тъй като е построен през далечната 1979 г., когато такива не са били планирани.
В тунела екипът на Нова се натъква на много отпадъци и прах, който при най-малката влага може да се превърне в опасна настилка, която увеличава десетократно спирачния път и е предпоставка за катастрофа.
Няма как да пропуснем и тунел “Витиня”, който вече погуби трима души. Едната от двете тръби там е ремонтирана от гледна точка на аварийните съоръжения. От другата страна обаче гледката е доста по-различна.
Освен че помощните средства при инцидент липсват, виждаме друг любопитен факт, който донякъде хвърля светлина за евентуалните причини за верижната катастрофа, станала в четвъртък. От стената на тунела на няколко места тече вода. Влагата попива праха, натрупан от трафика. Образувалата се лепкава и хлъзгава кал излиза на магистралата. Ефектът е подобен на аквапланинг, но далеч по-страшен и опасен.
На някои места по четирите тунела ремонт не е правен отдавна. Това е очевидно, особено, когато го сравним с ремонтираните участъци. Там има светлинни SOS табели и помещения с пожарогасители.
Конкретно за “Витиня”, от Агенция “Пътна инфраструктура” обясниха за Нова, че последният ремонт на дясната тръба, където стана ужасната катастрофа, е правен през 1989 г. От ведомството уточниха, че всеки ден екипи на пътноподдържащата фирма са задължени да обикалят за проблеми с настилката и електросъоръженията./ПИК
И четирите тунела между София и Ябланица са стари. Построени са през 70-те, 80-те и 90-те години на миналия век. За времето си са отговаряли на всички изисквания за безопасност.
Цяло чудо е, че при инцидента във „Витиня” не е пламнал пожар. А предпоставки за това не липсват - десетки автомобили, газови бутилки и разлив на запалими течности. Една искра би могла да разпали невъобразим огнен ад, който да изпепели всичко в дългия над километър злополучен тунел. Ако това се беше случило обаче, хората щяха да потърсят пожарогасителите и противопожарните кранове, които би трябвало да стоят в аварийните помещения.
Аварийните съоръжения на тунел “Ечемишка”, например, са в ужасно състояние. Ако там пламне пожар и заклещи автомобили и хора, те просто са обречени. Тунелът не разполага с аварийни изходи, тъй като е построен през далечната 1979 г., когато такива не са били планирани.
В тунела екипът на Нова се натъква на много отпадъци и прах, който при най-малката влага може да се превърне в опасна настилка, която увеличава десетократно спирачния път и е предпоставка за катастрофа.
Няма как да пропуснем и тунел “Витиня”, който вече погуби трима души. Едната от двете тръби там е ремонтирана от гледна точка на аварийните съоръжения. От другата страна обаче гледката е доста по-различна.
Освен че помощните средства при инцидент липсват, виждаме друг любопитен факт, който донякъде хвърля светлина за евентуалните причини за верижната катастрофа, станала в четвъртък. От стената на тунела на няколко места тече вода. Влагата попива праха, натрупан от трафика. Образувалата се лепкава и хлъзгава кал излиза на магистралата. Ефектът е подобен на аквапланинг, но далеч по-страшен и опасен.
На някои места по четирите тунела ремонт не е правен отдавна. Това е очевидно, особено, когато го сравним с ремонтираните участъци. Там има светлинни SOS табели и помещения с пожарогасители.
Конкретно за “Витиня”, от Агенция “Пътна инфраструктура” обясниха за Нова, че последният ремонт на дясната тръба, където стана ужасната катастрофа, е правен през 1989 г. От ведомството уточниха, че всеки ден екипи на пътноподдържащата фирма са задължени да обикалят за проблеми с настилката и електросъоръженията./ПИК
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 21:33 Хороскоп за сряда, 24 април 2024 г.
- 19:37 Аржентинският президент празнува постигането на "нулев дефицит" - ключова негова цел
- 19:29 Русия започна изтеглянето на мироопазващите сили от Нагорни Карабах
- 19:21 Почетоха гаснещия Ериксон и в клуба, за който извърши най-голямото си чудо (ВИДЕО)
- 19:11 Виктория още имала чувства към Алек
- 19:02 И среброто се готви за ценови рекорди
- 18:53 Доц. Кунчев ще предложи до края на седмицата да се обяви епидемия от коклюш
- 18:53 Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво