“Лада” атакува Германия с кола за 6800 евро

България 06.10.2015 18:09

В дъщерния завод на АвтоВАЗ - “ИнжАвто”, започна серийното производство на Lada Vesta. Автомобилът ще се произвежда съвместно с моделите Nissan Sentra и Nissan Tiida. Началото на продажбите на новия автомобил е планирано за 25 ноември т.г.
Новият модел е построен на изцяло нова платформа, разработена самостоятелно от инженерите на Волжския автомобилен завод. Множество компоненти като кормилната уредба, окачването и спирачките обаче са заимствани от френско-японската група Renault-Nissan.
На церемонията по стартирането на серийното производство шефът на АвтоВАЗ Бо Андерсон заяви, че цената ще бъде в диапазона от 495 000 до 600 000 рубли (6800-8100 евро). До края на годината ще бъдат сглобени близо 6000 автомобила, от които 5000 ще влязат в продажба. Ако моделът получи желаната популярност,
годишното
производство
може да
достигне до
100 000 бройки
АвтоВАЗ планира да изнася новите Lada Vesta и кросоувърът XRAY не само в съседните си страни, но в Германия и Италия, както и в Близкия изток. Еспортът на новия модел ще започне през следващата година, а датата за началото на продажбите ще зависи от изискванията на местните пазари. В страните, където действа екологичният стандарт Евро 5, Lada Vesta ще пристигне още в началото на следващата година.

Дизайнът на модела е създаден от англичанина Стив Матин, който е работил за марки като Mercedes и Volvo. В Lada Vesta се влагат части от производители от целия свят, като около 71% от компонентите в колата са произведени в Русия. Целта е този процент да нарасне до 85.
Бо Андерсон определи Vesta като “продукт от световна класа, който се прави в завод, чието оборудване е на световно ниво”. Според него от представянето на концептуалния автомобил до серийния вариант е изминала само една година. Той говори още и за впечатленията, които предизвика срещата с Vesta, и споделените мнения от чужденци. “Не можем да си позволим участие в автомобилното изложение във Франкфурт, но разположихме наши автомобили на различни места по улиците на града и
това предизвика
фантастична
реакция
Никой не можа да предположи, че това е Lada, която познават от миналото”, доволен е Андерсон.
Lada Vesta в началото ще е с 1,6-литров 16-клапанов бензинов двигател с мощност 106 к.с., който ще работи с механична скоростна кутия или роботизирана трансмисия. На малко по-късен етап гамата ще се обогати с агрегат с аналогична кубатура, но форсиран до 114 коня.

Vesta ще се предлага в три модификации - “Класик”, “Комфорт” и “Лукс”.
Базовата версия ще получи 15-инчови джанти, електрическо заключване на капака на багажника от салона и странични огледала с вградени мигачи в тях. Освен тава водачът ще има на разположение автоматично заключване на вратите по време на шофиране и автоматично отключване, включване на сигнализация при евентуален удар, ABS, EBD, системи за подпомагане при потегляне по наклон и стабилност, система против буксуване и електрически сервоусилвател на волана.

Средното ниво на оборудване “Комфорт”
включва
отопляеми
предни седалки,
задни сензори
за паркиране, аудиосистема с 4,3-инчов дисплей, USB, AUX и Bluetooth. Най-скъпата и най-богато оборудвана версия на седана “Лукс” ще притежава допълнително пълен електрически пакет, подгряване на предното стъкло, сензори за дъжд и за светлините, както и 16-цолови лети джанти.
Vesta е първият сериен автомобил на руснаците, оборудван със системата ERA-GLONASS, която в случай на инцидент изпраща информация в кол център на компанията и посочва точните координати на автомобила.


От сряда може да купите новия уникален брой на българското списание за автомобили “Авто Труд” на цена от 1,49 лева. Той е посветен почти изцяло на софийското автомобилно изложение, което отваря врати на 17 октомври, и се очертава да е най-интересното, което е правено в България досега.
CHF CHF 1 2.00269
GBP GBP 1 2.28725
RON RON 10 3.9325
TRY TRY 100 5.59629
USD USD 1 1.80911