Софийската „Топлофикация” побесня
България 18.05.2015 23:03
Софийската „Топлофикация” иска да скъпи двойно срока за плащане на сметките, но да увеличи времето за ремонти и отстраняване на повреди, пише „Труд”. Промените са записани в проект за изменение на общите условия на компанията, внесен за одобрение в Комисията за енергийно и водно регулиране.
Регулаторът обаче има възражения, защото смята, че те са във вреда на потребителите. Според столичното парно, абонатите трябва да плащат сметките си за две седмици след излизането им, а сега срокът е месец.
Компанията настоява и за 30-дневен срок за отстраняване на повреда в автоматичното управление на абонатните станции. Сега срокът е 5 дни и след него, „Топлофикация” дължи неустойка на клиентите си.
От столичното парно смятат, че промените не са във вреда на клиентите им, защото наказателни лихви вървят само при изравнителните сметки в края на годината. Останалите плащания са на годишна база и не се санкционират при забавяне.
КЕВР обаче настоява да се запази сегашното положение и срокът да остане 45 дни след края на месеца, за който е начислена сметката. При искането за удължаване срока за ремонта, при който парното не дължи неустойка регулаторът също има възражения.
Според експертите, при повреда в автоматиката на абонатната станция не може да се осигури максимално ефективна температура на клиентите и затова срокът не трябва да се увеличава. /БЛИЦ
Регулаторът обаче има възражения, защото смята, че те са във вреда на потребителите. Според столичното парно, абонатите трябва да плащат сметките си за две седмици след излизането им, а сега срокът е месец.
Компанията настоява и за 30-дневен срок за отстраняване на повреда в автоматичното управление на абонатните станции. Сега срокът е 5 дни и след него, „Топлофикация” дължи неустойка на клиентите си.
От столичното парно смятат, че промените не са във вреда на клиентите им, защото наказателни лихви вървят само при изравнителните сметки в края на годината. Останалите плащания са на годишна база и не се санкционират при забавяне.
КЕВР обаче настоява да се запази сегашното положение и срокът да остане 45 дни след края на месеца, за който е начислена сметката. При искането за удължаване срока за ремонта, при който парното не дължи неустойка регулаторът също има възражения.
Според експертите, при повреда в автоматиката на абонатната станция не може да се осигури максимално ефективна температура на клиентите и затова срокът не трябва да се увеличава. /БЛИЦ
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 11:04 Проучване: Ледниците на Камчатка са намалели с над една трета от 1950 г. насам
- 10:52 Солени глоби за ЦСКА и "Ботев" след емоционалния мач за Купата
- 10:42 При хеликоптерна катастофа в Кения загинаха командващият армията и още 9 военни
- 10:33 Марко Травальо: През юни да гласуваме масово срещу войнолюбието, което осъди Украйна на смърт
- 10:25 Рашков не познавал Димитрови: Водят му ги, запознават се, черпят се, пак му ги водят…И така 10 пъти…
- 10:21 Борис Джонсън: Ако Украйна загуби, това ще бъде краят на нашата хегемония
- 10:17 2-годишен подкара колата на баща си в монтанското село Мърчево
- 10:15 Главчев след срещата с Радев: Комуникацията продължава, нямам новина за съобщаване