Въвеждането на системата „бонус – малус” остава за следващата година
България 03.05.2015 14:34
От юни застрахователите са длъжни да подават данните от произшествията на клиентите си към Гаранционния фонд. Въвеждането на така наречената система „бонус – малус” обаче все още е далеч.
Татяна Вълкова сяда зад волана всеки ден. Има книжка от 12 години, без инциденти. И тя като много други изрядни водачи не е съгласна да плаща същата задължителна застраховка, както рисковите шофьори.
„Би следвало добрият водач да има преференции, но те са само и единствено, когато вие сте редовен клиент на една компания. Когато отиде в друга компания, те отпадат”, казва Татяна.
Според бранша застрахователите са готови да предоставят информацията за клиентите си, но държавата не е готова със системата.
„Почти всяка европейска държава го ползва, а по техни данни, статистиката им е, че с 20% са им намалели ПТП-тата след това”, обяснява застрахователният брокер Георги Андонов.
Според Комисията за финансов надзор данните, които застрахователите подават, не винаги са коректни. А за да се въведе задължително системата – който кара рисково, да плаща по-скъпо, абсолютно цялата информация трябва да е коректна, казват от регулатора.
„За да може системата да работи добре и да няма несправедливо наказани с по-висока премия или обратното водачи, трябва да е гарантирано, че това са абсолютно верни данни във всеки един момент”, заяви Ралица Агайн, „Застрахователен надзор”, КФН.
Така за пореден път въвеждането на системата „бонус – малус” остава за следващата година. /btvnews.bg
Татяна Вълкова сяда зад волана всеки ден. Има книжка от 12 години, без инциденти. И тя като много други изрядни водачи не е съгласна да плаща същата задължителна застраховка, както рисковите шофьори.
„Би следвало добрият водач да има преференции, но те са само и единствено, когато вие сте редовен клиент на една компания. Когато отиде в друга компания, те отпадат”, казва Татяна.
Според бранша застрахователите са готови да предоставят информацията за клиентите си, но държавата не е готова със системата.
„Почти всяка европейска държава го ползва, а по техни данни, статистиката им е, че с 20% са им намалели ПТП-тата след това”, обяснява застрахователният брокер Георги Андонов.
Според Комисията за финансов надзор данните, които застрахователите подават, не винаги са коректни. А за да се въведе задължително системата – който кара рисково, да плаща по-скъпо, абсолютно цялата информация трябва да е коректна, казват от регулатора.
„За да може системата да работи добре и да няма несправедливо наказани с по-висока премия или обратното водачи, трябва да е гарантирано, че това са абсолютно верни данни във всеки един момент”, заяви Ралица Агайн, „Застрахователен надзор”, КФН.
Така за пореден път въвеждането на системата „бонус – малус” остава за следващата година. /btvnews.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 23:12 23 партии и 11 коалиции подадоха документи в ЦИК за участие в изборите на 9 юни
- 22:53 Хороскоп за четвъртък, 25 април 2024 г.
- 19:36 Попфолк певицата Глория е катастрофирала в Кресненското дефиле
- 19:26 Най-голямата германска оръжейна компания получи поръчка от Бундесвера за €400 млн.
- 19:17 Българи взеха златен медал на Международното студентско състезание по програмиране (ICPC)
- 19:09 Засега няма риск у нас работни места да бъдат заети от изкуствен интелект
- 18:57 Криси от Ергенът 3 - участничката, която качи 9 кг по време на участието си в риалитито
- 18:46 Надрусана шофьорка блъсна дете на пешеходна пътека в Добрич