400 бона кръвнина заради асансьора ковчег
Крими 02.04.2015 08:27
Общо 400 бона кръвнина са поискали роднините на жената, която загина в асансьора ковчег на 9-етажния блок на столичния булевард “Цариградско шосе”, съобщава „Монитор”.
При инцидента от 19 август миналата година на място почина 46-годишната Цветелина Радунчева, а 41-годишната й съседка Мария Ваклинова въпреки сериозните травми и няколкото операции оцеля като по чудо. Последвалото разследване установи, че при инцидента въжетата на асансьора са се скъсали, а едната от аварийните спирачки не се е задействала.
Заради трагедията на подсъдимата скамейка ще седнат четиримата техници Цветан Цветанов, Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски.
Исковете, които съпругът и дъщерята на Цветелина са завели, са солидарни срещу четиримата обвиняеми и фирмите, за които те работят. Първото заседание по процеса е насрочено за 22 април. Тогава ще се проведе т.нар. предварително изслушване на страните, на което трябва да се реши дали казусът ще се гледа по съкратената процедура. Освен това магистратите от Софийския градски съд ще решат дали да конституират частните ищци и да разгледат гражданските им искове съвместно с наказателното дело.
Според обвинителния акт отговарящият от години за техническото състояние на асансьора ковчег Цветан Цветанов от ТПК “Витоша” КООП не го бил инспектирал от 20 дни преди фаталния инцидент. Според данните, събрани по делото, последните две смени на въжетата на асансьора са били през 2010 г. и 2013 г.
След последната им гаранционна смяна, станала наложителна заради прокъсване на въжетата, ролката обаче не поемала новите, тъй като те били по-дебели. При инцидента въпросната ролка също се е счупила, установиха още разследващите.
Въпросните два ремонта на асансьора са извършени от фирмата “Софлифт” ООД, в която работят Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски. След трагедията Държавната агенция по метрологичен и технически надзор оповести експертизи, които показаха куп неизправности в съоръжението.
Установи се, че последният ремонт е бил извършен некачествено. Въжетата са се търкали в двата края на ролката и това е довело до износването им. Фрикционната шайба е била за четири въжета, а те са били само две. Клиновете, които са предвидени да спрат кабината при падане, не са сработили./БЛИЦ
При инцидента от 19 август миналата година на място почина 46-годишната Цветелина Радунчева, а 41-годишната й съседка Мария Ваклинова въпреки сериозните травми и няколкото операции оцеля като по чудо. Последвалото разследване установи, че при инцидента въжетата на асансьора са се скъсали, а едната от аварийните спирачки не се е задействала.
Заради трагедията на подсъдимата скамейка ще седнат четиримата техници Цветан Цветанов, Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски.
Исковете, които съпругът и дъщерята на Цветелина са завели, са солидарни срещу четиримата обвиняеми и фирмите, за които те работят. Първото заседание по процеса е насрочено за 22 април. Тогава ще се проведе т.нар. предварително изслушване на страните, на което трябва да се реши дали казусът ще се гледа по съкратената процедура. Освен това магистратите от Софийския градски съд ще решат дали да конституират частните ищци и да разгледат гражданските им искове съвместно с наказателното дело.
Според обвинителния акт отговарящият от години за техническото състояние на асансьора ковчег Цветан Цветанов от ТПК “Витоша” КООП не го бил инспектирал от 20 дни преди фаталния инцидент. Според данните, събрани по делото, последните две смени на въжетата на асансьора са били през 2010 г. и 2013 г.
След последната им гаранционна смяна, станала наложителна заради прокъсване на въжетата, ролката обаче не поемала новите, тъй като те били по-дебели. При инцидента въпросната ролка също се е счупила, установиха още разследващите.
Въпросните два ремонта на асансьора са извършени от фирмата “Софлифт” ООД, в която работят Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски. След трагедията Държавната агенция по метрологичен и технически надзор оповести експертизи, които показаха куп неизправности в съоръжението.
Установи се, че последният ремонт е бил извършен некачествено. Въжетата са се търкали в двата края на ролката и това е довело до износването им. Фрикционната шайба е била за четири въжета, а те са били само две. Клиновете, които са предвидени да спрат кабината при падане, не са сработили./БЛИЦ
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години