Предлагат 24 малки тунела на „Струма“ вместо 1 голям
България 31.03.2015 22:04
Алтернативното трасе, по което може да премине магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, стигна до етап идеен проект. Преди няколко дни Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е обявила процедура за избор на фирма, която да направи този проект. Офертите ще се подават до 4 май тази година, а времето за изработване е 5 месеца, т.е. проектът трябва да е готов най-рано през ноември, ако няма обжалване, съобщава „Труд”.
Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.
В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.
Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.
Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.
В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.
Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 16:44 Ан Хатауей: Накараха ме да целувам 10 момчета заради роли
- 16:39 Китай разкри подробности за Международната лунна изследователска станция
- 16:27 Смъртните случаи в Европа, свързани с горещи вълни, са се увеличили с 30% за 20 години
- 16:21 Силвия Кацарова на 70: Трябва да се научим да живеем с бъдещето
- 16:17 Ейдриън Нюи, архитектът на шампионските болиди на "Ред Бул", отива във „Ферари“
- 16:08 В Китай само за първото тримесечие са одобрени 127 проекта за вятърна енергия
- 16:02 Американски регулатор разследва изтеглянето на 2 милиона автомобила от Tesla заради автопилота
- 15:59 Полетя най-бързият комерсиален хеликоптер на Airbus