Наш авиоексперт: Командирът на А320 е бил извън кабината
България 26.03.2015 08:29
Основното задължение на екипажа при възникване на аварийна ситуация е първо да съобщи на земята. А при катастрофата с А320 екипажът или не е бил в кабината, или няма обяснение засега защо не го е сторил, обяснява пред "Телеграф" бившият главен авиоинспектор Ангел Борисов.
Те са се снижавали 12 минути напълно контролирано. Екипажът е виждал какво прави и е бил длъжен да уведоми земята. Но не е продумал и дума нито на водещите диспечери от френското РВД, нито на своите хора в Германия. Непрекъснато е в контакт. Има един бутон на таблото. Натиска го и говори. Пуска го и слуша. Екипажът е в непрекъснат режим на прослушване и разговор с диспечера, обяснява Борисов.
Той отбелязва, че и този пореден трагичен инцидент е започнал, когато самолетът е достигнал зададеното нормално ниво. В случая това е било 380 или около 12 000 метра надморска височина. Тогава автопилотът управлява, а екипажът се размърдва. Единият отива да провери пътниците и стюардесите, или става до тоалетна. "Това е моментът, в който вратата на пилотската кабина се отваря и евентуално може да се вмъкне терорист", смята експертът.
Ето какво обяснява Ангел Борисов в отговор на въпрос дали пилотите са могли да реагират, ако в кабината се вмъкне терорист. "Във всички самолети има средства за известяване при опасност. На някои е педал, на други е специален бутон. Той е поставен близо до останалите бутони, които се използват за превключване на честоти или с друга цел. Така че дори да има терорист в кабината той няма как да заподозре, че се подава сигнал към земята, тъй като пилотът така или иначе борави с бутоните. Дори в ръцете да го гледа няма как да види, че пилотът е натиснал за миг някакъв необозначен съвсем обикновен бутон, който обаче е излъчил на земята сигнал "нападение" и "външно лице в кабината". В случая обаче не е имало нито звук, нито стон, нито сигнал. Дори да приемем, че командирът е бил зает да се отбранява или да се обяснява с терористите, вторият пилот ще подаде сигнала."
Така авиоекспертът прави извод, че отвличане е малко вероятно, а какво е ставало в пилотската кабина ще се разбере едва след разчитането на записите в черните кутии.
Те са се снижавали 12 минути напълно контролирано. Екипажът е виждал какво прави и е бил длъжен да уведоми земята. Но не е продумал и дума нито на водещите диспечери от френското РВД, нито на своите хора в Германия. Непрекъснато е в контакт. Има един бутон на таблото. Натиска го и говори. Пуска го и слуша. Екипажът е в непрекъснат режим на прослушване и разговор с диспечера, обяснява Борисов.
Той отбелязва, че и този пореден трагичен инцидент е започнал, когато самолетът е достигнал зададеното нормално ниво. В случая това е било 380 или около 12 000 метра надморска височина. Тогава автопилотът управлява, а екипажът се размърдва. Единият отива да провери пътниците и стюардесите, или става до тоалетна. "Това е моментът, в който вратата на пилотската кабина се отваря и евентуално може да се вмъкне терорист", смята експертът.
Ето какво обяснява Ангел Борисов в отговор на въпрос дали пилотите са могли да реагират, ако в кабината се вмъкне терорист. "Във всички самолети има средства за известяване при опасност. На някои е педал, на други е специален бутон. Той е поставен близо до останалите бутони, които се използват за превключване на честоти или с друга цел. Така че дори да има терорист в кабината той няма как да заподозре, че се подава сигнал към земята, тъй като пилотът така или иначе борави с бутоните. Дори в ръцете да го гледа няма как да види, че пилотът е натиснал за миг някакъв необозначен съвсем обикновен бутон, който обаче е излъчил на земята сигнал "нападение" и "външно лице в кабината". В случая обаче не е имало нито звук, нито стон, нито сигнал. Дори да приемем, че командирът е бил зает да се отбранява или да се обяснява с терористите, вторият пилот ще подаде сигнала."
Така авиоекспертът прави извод, че отвличане е малко вероятно, а какво е ставало в пилотската кабина ще се разбере едва след разчитането на записите в черните кутии.
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 21:33 Хороскоп за сряда, 24 април 2024 г.
- 19:37 Аржентинският президент празнува постигането на "нулев дефицит" - ключова негова цел
- 19:29 Русия започна изтеглянето на мироопазващите сили от Нагорни Карабах
- 19:21 Почетоха гаснещия Ериксон и в клуба, за който извърши най-голямото си чудо (ВИДЕО)
- 19:11 Виктория още имала чувства към Алек
- 19:02 И среброто се готви за ценови рекорди
- 18:53 Доц. Кунчев ще предложи до края на седмицата да се обяви епидемия от коклюш
- 18:53 Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво