Застреляният снощи в Казичане е приятелят на Таки Боби Белята (обновена)

Крими 27.02.2015 08:32

Намереният застрелян снощи край езерото в Казичане, за когото "24 часа" съобщи, е Борис Борисов, известен като Боби Белята - близък на издирвания от Интерпол Христофорос Аманатидис-Таки, научи "24 часа".

От пресцентъра на МВР към момента потвърждават единствено, че има застрелян мъж на 39 години, но засега не разкриват самоличността му.

Според информационната система "Сиела" Борис Любомиров Борисов е роден на 5 септември 1975 г. Той има участия в няколко фирми, между които "Б анд Б тийм", "Бонико пропъртийз", "СРБ 97", "Сдружение на действащите автомобилни състезатели" и др.

Соченият години наред за наркобос номер 1 Христофорос Аманатидис-Таки изчезна от България в началото на 2009 г. и се установи в Дубай. Дотогава по него са се водили само оперативни разработки, но никога не е бил притесняван от обвинения и съд за разпространение на дрога. След бягството на боса срещу него и хората му бяха образувани две наказателни производства.

Според данните, събирани за групата на Таки, той е лидер от началото на 2007-а до края на 2008 г., когато изчезва от България. След това бандата се ръководи от Христо Вартерян-Исуса, който също изчезва. Оперативни данни от МВР сочат, че Вартерян е жив и се намира в чужбина. Според разследването след изчезването на Исуса групата на Таки се поема от автомобилния състезател Борис Борисов, известен като Боби Белята.

Белята, както и Исуса, не бе обвинен по делата около Таки. През февруари 2012 г. Борисов бе арестуван за пореден път заради рекет, но това разследване не е свързано с бандата на Таки.


Боби Белята и Таки са приятели от деца, разказват техни връстници от столичния квартал "Люлин". Двамата навлизат заедно и в престъпните среди. Още като тийнейджъри започват с кражби, след това се ориентират към рекет на автосервизи, а накрая и към наркотиците. В края на 90-те години се опитват да започнат легален бизнес, но начинанието не успява. Борис Борисов-Белята вече има условна присъда за взрив на автомобил, собственост на сириеца Самер Абдулатиф. Чужденецът е посетен от трима младежи, които му искат рекет, за да работи спокойно. Самер отказва и автомобилът му гръмва. За престъплението е арестуван Боби Белята, който още не е толкова навътре в наркомрежата.

Освен в ъндърграунда Белята е известен и в спортните среди. Той е автомобилен състезател. В последните 10 г. печели призови места на първенства в България и чужбина.

През 2007 г. временно преустановява кариерата си зад волана на спортните автомобили.

По информация от сайта му причините са лични. Истината е, че точно тогава той има сериозни проблеми с правосъдието, защото получава 3 години условно за взрива.

По това време приятелят му от детинство Христофорос Аманатидис вече е наследил наркоимперията на бившата групировка ВИС след разстрела на Георги Илиев, а Боби Белята усилено се включва в мрежата за разпространение на дрога.

В Уикипедия е публикувана (вероятно от самия Боби Белята или негови близки) него биография, която акцентира единствено върху неговата спортна кариера. Публикуваме я без съкращения:

Борис Любомиров Борисов е роден на 05 септември 1975 г. в град София. Завършва средното си образование в 34-то СОУ-хуманитарен профил, а към момента продължава образованието си в “Колеж по туризъм”- Благоевград, специалност -”Бизнес администрация”. Има семеен бизнес в сферата на търговията – авто-къща, автосервиз и кафе “В&В”, член на УС на СдНЦ “Б енд Б Рейсинг”. От 2000 г. е автомобилен състезател. Женен , с две деца - Мартин Борисов - роден на 12 август 1998 г. и Борис Борисов - роден на 28 август 2005 г. Съпругата му Здравка Борисова, с която са заедно от 16 г. (1994), е тим мениджър на АСК “Б енд Б рейсинг” и негов личен мениджър.

Борис Борисов започва кариерата си на автомобилен състезател през 2000 г. под ръководството на Николай Николов, с участие в планински шампионат - “Осогово-2000” с ВАЗ-2107, където печели третото място. Зимата на същата година прави предсъстезателна подготовка в автомобилна школа в гр. Сливен. През първите години от кариерата си участва в състезанията на рали, скоростният пистов шампионат, рали-крос и планински изкачвания като частен пилот.

През 2001 г. участва в рали “Хеброс” с „Пежо 106”, като навигатор на Н. Николов, където печелят първо място в клас А5 и 6-то място в генерално класиране. Същата година става единствения носител за последните двадесет години на купа “Феър плей” (13 октомври 2001).

През 2002 г. участва в шампионатите по рали-крос и писта с „Лада Самара”, където печели призови места.

През 2003 г. става първи в клас N2 с „Опел Корса” при участието си в рали “България”. В този старт негов навигатор е Борис Рангелов.

През 2004 г. завършва в шампионата по рали крос като вицешампион със „Ситроен Саксо”

През 2005 г. 3-о място в клас А5, като записва победа и първо място на писта “Стара Загора”. През същата година е и 3-и в клас I/6 от шампионата по рали-крос, с „Форд Пума”.

През 2006 г. – завършва сезона като шампион в клас А5 и втори в генерално класиране на група А и N до 1600 куб. см. в пистовия шампионат с „Форд Пума”

Поради лични ангажименти през 2007 г. временно преустановява спортната си дейност.

През 2008 г. Борис Борисов , става част от отбора на “ПРИСТА ОЙЛ РАЛИ ТИМ”, като пистов пилот на отбора с „Мицубиши Лансър Ево 9”. Завършва годината с титлата в генералното класиране на обединената група А и N над 1600 куб.см, печелейки шампионата в последния старт за годината – писта „Бургас 2008”. Същата година, по време на първото издание на „Шампион на шампионите” става и първият официален победител в годишната надпревара.

През 2009 г. Започва шампионата с „Мицубиши Лансър Ево 9, но го заменя със „Субару Импреза WRX N14 TMR 08. Във временното класиране на шампионата на писта е лидер, но два кръга преди края на първенството състезателен инцидент му отнема шанса да потвърди шампионската си титла от предишния сезон и завършва годината с 3-о място в клас А8 и 3-о, място в генерално класиране обединената група А и N над 1600 куб.см.

През същата година завършва и на трето място в А8 на скоростния планински шампионат.

През тази година, Борис Борисов се състезава в едновременно в двата скоростни шампионата (пистов и на планински изкачвания) със Субару Импреза WRX N10 в клас Х4. След четири състезания от пистовата надпревара той се бори за челното място в генерално класиране в обединена група Е и Х над 1600 куб. см.

След три старта от планинското първенство Борис Борисов е лидер в класирането на обединената група Е и Х над 1600 куб. см (24 т.), както и в клас Х4. Той е единственият пилот, който има пълен сбор от 30 т. - три старта и три победи в класа от стартовете за сезон 2010 г. /24chasa

CHF CHF 1 2.00105
GBP GBP 1 2.27568
RON RON 10 3.93076
TRY TRY 100 5.62834
USD USD 1 1.83027