След двойните фактури: Масови проверки на „Енерго-Про“ във Варна и Шумен
България 28.01.2015 16:30
Екипите на Министерството на енергетиката, които са командировани във Варна и Шумен със заповед на министър Теменужка Петкова, провериха вчера и днес общо 91 сгради с клиенти на „Енерго-про“. Проверките се наложиха след получени сигнали, че клиенти на дружеството, което снабдява с ток Североизточна България, са получили по две сметки за ток с един и същи падеж за плащане, съобщават от Министерството на енергетиката.
Става въпрос за около 67 хил. абоната – или около 5% от клиентите на дружеството. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода – от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството уверяват, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни. Оттам обещават също, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено за 15 дни.
Експертите на Министерството на енергетиката проверяват няколко показателя. Обект на проверка от техническа гледна точка са заключването на ел. таблата, ако вратите им са метални – заземяването им, наличието на пломби на електромерите, точността на часовниците и други. При проверките вчера е установена една скъсана пломба, която е била заменена с нова веднага след проверката. Едно от общите табла е било със счупена панта. В седем случая е установено, че часовниците на електромерите не са точни с около 30 минути и отчитат неправилно часовете на смяна между дневна и нощна тарифа.
Допълнително ще бъде проверена коректността на издадените фактури, чрез сравнение с показанията на електромерите. Ако някъде се окаже, че показанията, записани във фактурите, са по-големи от тези в момента, ще означава, че при отчета потреблението е било изкуствено завишавано.
Днес проверките в Шумен продължават. Там 6050 абоната на дружеството от общо 100 хил. са получили по две фактури.
Проверките на електроразпределителните дружества ще продължат в ЧЕЗ и ЕВН, макар че за тях няма сигнали.
В резултат на бързата реакция на институциите и постоянната комуникация с електроразпределителните дружества потребителите няма да бъдат допълнително финансово натоварвани. Министерството на енергетиката следи ситуацията отблизо и ще реагира на всяка жалба или оплакване. Министър Петкова е поканила на среща представители на трите ЕРП-та, за да търсят заедно взаимноприемливи решения в интерес на българските потребители, уверяват от министерството. /blitz
Става въпрос за около 67 хил. абоната – или около 5% от клиентите на дружеството. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода – от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството уверяват, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни. Оттам обещават също, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено за 15 дни.
Експертите на Министерството на енергетиката проверяват няколко показателя. Обект на проверка от техническа гледна точка са заключването на ел. таблата, ако вратите им са метални – заземяването им, наличието на пломби на електромерите, точността на часовниците и други. При проверките вчера е установена една скъсана пломба, която е била заменена с нова веднага след проверката. Едно от общите табла е било със счупена панта. В седем случая е установено, че часовниците на електромерите не са точни с около 30 минути и отчитат неправилно часовете на смяна между дневна и нощна тарифа.
Допълнително ще бъде проверена коректността на издадените фактури, чрез сравнение с показанията на електромерите. Ако някъде се окаже, че показанията, записани във фактурите, са по-големи от тези в момента, ще означава, че при отчета потреблението е било изкуствено завишавано.
Днес проверките в Шумен продължават. Там 6050 абоната на дружеството от общо 100 хил. са получили по две фактури.
Проверките на електроразпределителните дружества ще продължат в ЧЕЗ и ЕВН, макар че за тях няма сигнали.
В резултат на бързата реакция на институциите и постоянната комуникация с електроразпределителните дружества потребителите няма да бъдат допълнително финансово натоварвани. Министерството на енергетиката следи ситуацията отблизо и ще реагира на всяка жалба или оплакване. Министър Петкова е поканила на среща представители на трите ЕРП-та, за да търсят заедно взаимноприемливи решения в интерес на българските потребители, уверяват от министерството. /blitz
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов
- 18:59 Мерките на МЗ срещу коклюша: По-ранна имунизация на бебета и безплатни ваксини за бременни