BG превозвачи сезират ЕК заради надница от 8,5 на час в Германия
България 26.01.2015 23:56
Берлин въведе минималното заплащане от тази година. Важи и за чужденците
Българските превозвачи плащат от 1 януари по 8,5 евро на час на шофьорите си за времето, което са в Германия. Изискването важи дори камионът да минава транзит.
Причината е, че от тази година Германия въведе минимална заплата и тя е задължителна за всички. Глобите за неспазването й могат да стигнат и до 300 000 евро, съобщиха от Асоциацията на българските предприятия за международен транспорт АЕБТРИ. Тази промяна засяга голяма част от 10 386 фирми у нас с международен лиценз за превоз на товари и още 912 фирми за превоз на пътници. Над 80% от тях имали превози за страни от ЕС, а през Германия се минава, за да се стигне до 10 държави.
Министърът на транспорта Ивайло Московски изпратил на 13 декември сигнал до външния министър Даниел Митов, че въведените изиквания противоречат на принципите на ЕС за свободно движение на хора, стоки и капитали и не са съобразени със социалния стандарт в отделните държави членки.
С друго писмо той е отправил запитване до колегата си в Германия как ще се прилага законът към чуждите превозвачи. От АЕБТРИ вече са сигнализирали трима еврокомисари. Минималната минималната работна заплата важи за превозвачите от всички страни, заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев. Проблемът не бил толкова в ставката от 8,5 евро, а в изискванията, които я придружават.
Превозвачите трябва да изпращат предварително уведомление на немски език с данни за шофьорите и график за работата им на територията на Германия за 6 месеца напред. Трябва да водят записи на работното време на шофьорите на немски, да съхраняват на немски трудови договори, отчети на заплати, документи за реално изплатени суми, които да дадат на Германия при поискване. Ако например не изпратят уведомление до митницата в Кьолн за графика на шофьорите или пък има неточности, глобата е 30 000 евро.
Превозвачите не знаят и как да начислят минималната заплата в Германия, след като шофьорите им са назначени по българското законодателство. На българските шофьори зад граница се плащат командировъчни. Те обаче не се признават в немската минимална ставка. Това означава шофьорите ни да бъдат назначени на нови трудови договори, а командировъчните да се премахнат. От АЕБТРИ съобщиха, че Еврокомисията вече е започнала предварителна процедура за нарушение срещу Германия. /24chasa.bg
Българските превозвачи плащат от 1 януари по 8,5 евро на час на шофьорите си за времето, което са в Германия. Изискването важи дори камионът да минава транзит.
Причината е, че от тази година Германия въведе минимална заплата и тя е задължителна за всички. Глобите за неспазването й могат да стигнат и до 300 000 евро, съобщиха от Асоциацията на българските предприятия за международен транспорт АЕБТРИ. Тази промяна засяга голяма част от 10 386 фирми у нас с международен лиценз за превоз на товари и още 912 фирми за превоз на пътници. Над 80% от тях имали превози за страни от ЕС, а през Германия се минава, за да се стигне до 10 държави.
Министърът на транспорта Ивайло Московски изпратил на 13 декември сигнал до външния министър Даниел Митов, че въведените изиквания противоречат на принципите на ЕС за свободно движение на хора, стоки и капитали и не са съобразени със социалния стандарт в отделните държави членки.
С друго писмо той е отправил запитване до колегата си в Германия как ще се прилага законът към чуждите превозвачи. От АЕБТРИ вече са сигнализирали трима еврокомисари. Минималната минималната работна заплата важи за превозвачите от всички страни, заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев. Проблемът не бил толкова в ставката от 8,5 евро, а в изискванията, които я придружават.
Превозвачите трябва да изпращат предварително уведомление на немски език с данни за шофьорите и график за работата им на територията на Германия за 6 месеца напред. Трябва да водят записи на работното време на шофьорите на немски, да съхраняват на немски трудови договори, отчети на заплати, документи за реално изплатени суми, които да дадат на Германия при поискване. Ако например не изпратят уведомление до митницата в Кьолн за графика на шофьорите или пък има неточности, глобата е 30 000 евро.
Превозвачите не знаят и как да начислят минималната заплата в Германия, след като шофьорите им са назначени по българското законодателство. На българските шофьори зад граница се плащат командировъчни. Те обаче не се признават в немската минимална ставка. Това означава шофьорите ни да бъдат назначени на нови трудови договори, а командировъчните да се премахнат. От АЕБТРИ съобщиха, че Еврокомисията вече е започнала предварителна процедура за нарушение срещу Германия. /24chasa.bg
CHF | 1 | 1.99351 |
GBP | 1 | 2.28037 |
RON | 10 | 3.93361 |
TRY | 100 | 5.60402 |
USD | 1 | 1.80827 |
Последни новини
- 19:33 Предлагат агресията да стане основно престъпление срещу мира в Наказателния кодекс
- 19:23 Латвийският външен министър подава оставка, искат да разследват разходите за пътуванията му
- 19:14 14-годишното момче с тротинетка е с опасност за живота след сблъсък с кола в Русе
- 19:06 Boeing увеличава производството на дронове
- 18:57 Андролова: ПП на всяка цена искаха енергетиката, защото имат недовършени схеми
- 18:46 Защо котките имат плешиви петна пред ушите?
- 18:35 СЕМ няма да изслушва шефа на БНР за закриването на Програмната дирекция
- 18:24 Търсят собственика на голяма парична сума, открита край училище в Бургас