Откриха рекордно количество въглеродни хондрити в космически прах

Наука 22.01.2015 15:05

Учени от Петербургския институт по ядрена физика са открили в събран на Антарктида космически прах рекордно количество въглеродни хондрити. Те са на възраст около 4,6 млрд. години и могат да съдържат органични молекули, аминокиселини и азотни основи. Това съобщи за ТАСС завеждащият лаборатория за криоастробиология на института Сергей Булат.

"Ако органичните съединения бъдат открити, това ще потвърди една от теориите за произхода на живота на Земята - теорията за панспермията, в съответствие с която животът е пренесен на нашата планета от астероиди и комети, и ще опровергае друга теория - за самопроизволното зараждане на живота на нашата планета", пояснява руският учен.

Получавайки доказателство за пренасянето на органични съединения в космическото пространство, учените ще се изправят пред въпроса откъде именно са могли да попаднат те на Земята - от астероидния пояс, от други планети на Слънчевата система или от техните спътници, от облака на Оорт, откъдето долитат кометите или от междугалактическото пространство, пояснява Сергей Булат. /Дарик радио