Гласуването по-важно ли е от целуването?

България 20.12.2014 20:51

Големият проблем идва, когато излезе ежегодната листа на Google за най-търсените неща през изтеклите 12 месеци и ти установиш, че: а) си търсил същите неща като всички останали или б) си търсил коренно различни неща. Това започва да те яде отвътре - като другите са търсили "как да нокаутирам", а ти не си, това прави ли те лош човек и т.н.
Ситуацията може да влоши идващите празници, затова да потърсим обяснение. За да избягаме от провинциалното, се издигаме до глобалното.

Ще сравним
България
със САЩ,
за да видим какво търсим ние, какво търсят американците и после да извадим съответните изводи.

Най-търсените имена в България за 2014 г. са - Кубрат, Робин и Крисия. Ако по някаква причина не си търсил в твоя си Google Кубрат Пулев, Робин Уилямс и Крисия Тодорова, не се притеснявай. Това не те прави лош човек или такъв, който нищо не търси. Предполагаме, че си набавил необходимата си информация за тях по други способи. Обаче да не си търсил поне веднъж (дневно) голите снимки на Дженифър Лорънс (най-търсеното име в Щатите) - това не бива да става достояние на света. За жалост, Google го направи. Да има голи снимки на Дженифър и да не се търсят в България, хм.

Както и да е. В секцията "Какво е" между САЩ и България също има непреодолими различия, които сигурно могат да се излекуват, ако се открият навреме. В Америка се обръщат към Google, за да решат разни драми, които тормозят съзнанието. "Какво е ебола?" очаквано води в листата, последвано от разни подобни "какво е...?", без да броим неочакваното "Какво е WhatsApp?", тропнало се на седмо място. Тия пък - ще кажете - не знаят какво е WhatsApp , егаси. В България "какво е ебола?" е на трето място, докато българите продължават да държат да открият отговор на въпроса "Какво е любовта?" - нещо, от което останалите нации отдавна са се отказали и
дори не вкарват
любовта в топ 10
Не казваме, че са открили любовта, просто са се отказали да я търсят.

В секцията "Направи си сам", която научи българина на 1001 хитрини още преди Google, България и Америка пак се движат като релси за железопътна линия. Дето се вика - дори на хоризонта не се събират. Докато в Щатите търсят "How to Airdrop? (споделяне на съдържание по безжичен път, примерно между два телефона), на родна територия все още се питаме "Как да отслабна?". Донякъде това издава една българска последователност в развитието на индивида, защото научно погледнато спорът "яйце - кокошка" не съществува във вариант "airdrop - отслабна". Очевидно е, че първо трябва да отслабнеш, за да еърдропваш, тъй като само красивите хора го правят. Обяснимо е и присъствието на четвърто място в нашенската класация на въпроса "Как да напълнея?". Липсата на строги времеви инструкции при съветите за отслабване, драмата с пенсионните осигуровки и слабите правителства със сигурност отслабиха силите на населението, поради което то търси възможности и за "напълняване".

Интересно в американската категория "как да" са и другите битки в топ 5. В жестока надпревара "как да се целувам" изостава от "как да гласувам", което за пореден път издава докъде може да доведе прекалената демократизация на едно общество. Гласуването не бива да е преди целуването, но ценностите се променят.

Неравната футболна битка, в която бе запокитен българският футболен клуб "Лудогорец", се издава и от търсенията в Google.
Въпросът "къде
е Разград"
- впрочем абсолютно нормален, какво толкова - влиза с шут на четвърто място в класацията за най-търсени въпроси, започващи с "къде е". Логично "къде е Дубай" е на второ място поради новите директни полети София - Дубай. Това иде да покаже, че ако искаме да придвижим Разград напред в класацията, не е нужно да влагаме пари във футбол, а просто да открием директна самолетна линия София - Разград. Ще се използва летището на Търговище, а до "Лудогорец арена" ще се лети с хеликоптер, както от Ница до Сен Тропе.

Едно нещо, което откровено дразни в резултатите за България и дава отговор защо родината не върви напред, е отчайващата необразованост на тема “палачинки” Една страна е страна, когато всеки гражданин може да прави поне яйца на очи, яйца по панагюрски и палачинки, ала у нас по последното гурме даваме заден. Докато най-търсената рецепта е тази за палачинки, а не за медальон с гъби примерно, няма как да очакваме растеж на БВП.

Положителен момент е, че българите (очевидно) правят разлика между Роби Уилямс и Робин Уилямс и след като са търсили в мрежата “Кубрат Пулев”, веднага са отивали да прочетат за “Робин Уилямс”.

Това издава един широк спектър от интереси, една палитра от знания, която донякъде оправя лошото впечатление, което остави незнанието да се правят палачинки. Изобщо от “Гугъл” питат ли ни как така ще показват на света нашите навици за търсене и ще ни злепоставят? Весели празници и внимавайте какво търсите в “Гугъл” (палачинки се правят с яйца, прясно мляко, брашно, масло, сода)./24chasa.bg

CHF CHF 1 2.01549
GBP GBP 1 2.2841
RON RON 10 3.93068
TRY TRY 100 5.63583
USD USD 1 1.83147