Немска банка блокирала 5 млн. лева на БДЖ
България 17.11.2014 18:45
Немска банка е блокирала 5 млн. лв на БДЖ.Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски в Бургас. Министърът посочи, че холдингът има депозит в КТБ и отделено има заем. „Те са част от облигационен заем. Чакам справка какво е състоянието. Иначе в други банки няма блокирани средства”, каза Московски.
Той допълни, че състоянието на компанията не е променено. "В рамките на нашия мандат се опитахме да стабилизираме компанията финансово дотолкова, доколкото е възможно. Дълговете се намалиха с около 100 млн. лв. Това не е заслуга на кабинета „Орешарски”, а на кабинета „Борисов”. 20 млн. от 2012 година капиталов трансфер останаха за намаляване на задълженията, 30 млн. от 2013 година, 35 млн. дълг срещу собственост на НКЖИ за погасяване на задълженията към инфраструктурни такси и от оптимизацията на състава, намаление на губещи влакове, съкращаване на хора, успяхме да намалим с до 30 млн. задълженията, като финансовият ефект се показа тази година, когато бяхме опозиция. Когато съкратихме хора, трябваше да им изплатим обезщетения и затова ефектът дойде по-късно. Изцяло заслуга на кабинета на ГЕРБ са намаляване на задълженията. Ние следвахме един план за преструктуриране, който беше изготвен съвместно със световна банка, съгласуван е с ЕК. Той предвиждаше редица мерки, които за голямо съжаление се спряха. Една от мерките бе приватизация на товарни превози. Това действие беше спряно след нашия мандат. Най-вероятно ще го започнем отново”, каза още Московски.
По думите му 14.5 млн. лв. са задълженията на товарни превози към днешна дата. Те са натрупани за година и половина. „2013 ги оставихме с 3 млн. дългове”, каза министърът. Засега не се планират съкращения в БДЖ.
Той допълни, че състоянието на компанията не е променено. "В рамките на нашия мандат се опитахме да стабилизираме компанията финансово дотолкова, доколкото е възможно. Дълговете се намалиха с около 100 млн. лв. Това не е заслуга на кабинета „Орешарски”, а на кабинета „Борисов”. 20 млн. от 2012 година капиталов трансфер останаха за намаляване на задълженията, 30 млн. от 2013 година, 35 млн. дълг срещу собственост на НКЖИ за погасяване на задълженията към инфраструктурни такси и от оптимизацията на състава, намаление на губещи влакове, съкращаване на хора, успяхме да намалим с до 30 млн. задълженията, като финансовият ефект се показа тази година, когато бяхме опозиция. Когато съкратихме хора, трябваше да им изплатим обезщетения и затова ефектът дойде по-късно. Изцяло заслуга на кабинета на ГЕРБ са намаляване на задълженията. Ние следвахме един план за преструктуриране, който беше изготвен съвместно със световна банка, съгласуван е с ЕК. Той предвиждаше редица мерки, които за голямо съжаление се спряха. Една от мерките бе приватизация на товарни превози. Това действие беше спряно след нашия мандат. Най-вероятно ще го започнем отново”, каза още Московски.
По думите му 14.5 млн. лв. са задълженията на товарни превози към днешна дата. Те са натрупани за година и половина. „2013 ги оставихме с 3 млн. дългове”, каза министърът. Засега не се планират съкращения в БДЖ.
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 22:04 Хороскоп за събота, 20 април 2024 г.
- 21:21 НС реши: Министърът на енергетиката да предоговори газовото споразумение с "Боташ"
- 21:14 2 май ще е неучебен за всички ученици в страната
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна