Скоростен път вместо 15 км тунел при Кресна

България 31.10.2014 22:40

Други приоритети - аутобан “Хемус” и тунелът под Шипка

Разработва се алтернатива на тунела в Кресненското дефиле. Разрешение за това е дала Европейската комисия, каза вчера министърът на транспорта Николина Ангелкова по време на българо-австрийски бизнес форум. Алтернативата е скоростен път за 100 км в час, който да следва сегашното трасе.

Тунелът , който трябваше да е 15 км, е изключително сложно съоръжение, а заедно с него цената за цялото трасе от 65 км трябваше да е 1,5 млрд. лв.

Работата по тунела не е спряла. След проектирането му ще се прави втора оценка за въздействие на околната среда, добави Ангелкова. Договорката с еврокомисията е в тази процедура да се включи и екооценка на алтернативата. Ако бъде избран скоростен път, ще се икономисат 250-300 млн. евро, казват запознати.

В началото на 2016 г. ще е ясно на кой вариант се спираме.

Завършването на магистрала “Струма” е приоритет за програмния период от 2014 до 2020 г. Други основни проекти са магистрала “Хемус” и тунелът под връх Шипка.

По-късно в кулоарите на конференцията “Балканите - инфраструктура и транспортни връзки между Черно и Адриатическо море” Ангелкова каза, че строежът на двата нови моста над Дунав - при Никопол-Турну Мъгуреле и Силистра-Калъраш, трябва да започне през 2017 г. Проектирането им ще бъде през 2016-2017 г. Ако трябва да се изгражда само пътен мост, това ще се случи още през 2019 г. Анализира се обаче възможността и за жп линия.

Министърът на транспорта постави акцент върху липсващите жп връзки между България и Македония и Македония и Албания. От българска страна трябва да се изпълни модернизацията на жп линията “Радомир – Гюешево” с обща прогнозна стойност от над 450 млн. евро.

Министър Ангелкова и колегите и? от Македония и Албания излязоха с обща декларация за включване на коридор №8 като част от европейската транспортна мрежа. /24chasa.bg

CHF CHF 1 2.01134
GBP GBP 1 2.2729
RON RON 10 3.93045
TRY TRY 100 5.62332
USD USD 1 1.83233