Правим още два моста на Дунав
България 21.10.2014 16:10
България и Румъния ще подпишат следващата седмица меморандум за стартиране на подготовката на два нови моста на река Дунав - при Никопол-Турну Мъгуреле и Силистра-Кълъраш.
Подготовката и на двата нови моста ще се финансира по Програмата за трансгранично сътрудничество България-Румъния 2014-2020 г., съобщи в Русе служебният министър на транспорта Николина Ангелкова. Тя е на еднодневно работно посещение, по време на което се запозна с напредъка по различни проекти на институциите, свързани с река Дунав.
След подписването на меморандума предстои догодина подаването на обща апликационна форма от двете страни към програмата по ТГС и стартиране и изработване на технически проект, анализ с разходи и ползи, ОВОЗ и изобщо цялостна техническа подготовка, за да преценят двете правителства как ще се процедури с изграждането на мостовете, обясни Ангелкова.
"Най-вероятно ще се търси публично-частно партньорство, но вече с известни данни, което е много важно, за да може да се вземе правилно решение за неговото изграждане и управление", каза още тя.
Колкото до разширението на Дунав мост при Русе-Гюргево, проектирането му ще бъде включено по ОП "Транспорт" 2014-2020 г., тъй като тази част е европейски коридор и това позволява да се използва финансирането с европейски средства – за разлика от новите два моста, които не са европейски коридори.
Един от най-болните въпроси за Русе – разширението на пътя от Русе до Велико Търново, който непрекъснато взима жертви, засега е заложен само за проектиране в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
По думите на министъра на транспорта, тази отсечка ще бъде и пряката връзка с автомагистрала "Хемус", която е сред основните приоритети в програмата. Изграждането на самия скоростен път Русе-Велико Търново ще се коментира, ако останат средства по оперативната програма.
"Знаете, че има ограничен бюджет по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" от 1.9 млрд. евро. Ние сме направили разпределението на база баланс на развитието в Южна и Северна България, пътна и жп инфраструктура и готовност на проектите. Също така сме предвидили да бъде заделен ресурс за проектиране на пътни и жп отсечки.
На този етап за изграждане приоритетните пътни проекти са "Струма"-лот 3, много е важно да се довърши коридор №4, автомагистрала "Хемус" и тунелът под Шипка. Останалите Видин-София и Калотина-София са включени в новия компонент на Европейската инвестиционна банка, т.нар. европейски транспортни коридори, за финансиране оттам", обясни Ангелкова, цитирана от БГНЕС.
Подготовката и на двата нови моста ще се финансира по Програмата за трансгранично сътрудничество България-Румъния 2014-2020 г., съобщи в Русе служебният министър на транспорта Николина Ангелкова. Тя е на еднодневно работно посещение, по време на което се запозна с напредъка по различни проекти на институциите, свързани с река Дунав.
След подписването на меморандума предстои догодина подаването на обща апликационна форма от двете страни към програмата по ТГС и стартиране и изработване на технически проект, анализ с разходи и ползи, ОВОЗ и изобщо цялостна техническа подготовка, за да преценят двете правителства как ще се процедури с изграждането на мостовете, обясни Ангелкова.
"Най-вероятно ще се търси публично-частно партньорство, но вече с известни данни, което е много важно, за да може да се вземе правилно решение за неговото изграждане и управление", каза още тя.
Колкото до разширението на Дунав мост при Русе-Гюргево, проектирането му ще бъде включено по ОП "Транспорт" 2014-2020 г., тъй като тази част е европейски коридор и това позволява да се използва финансирането с европейски средства – за разлика от новите два моста, които не са европейски коридори.
Един от най-болните въпроси за Русе – разширението на пътя от Русе до Велико Търново, който непрекъснато взима жертви, засега е заложен само за проектиране в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
По думите на министъра на транспорта, тази отсечка ще бъде и пряката връзка с автомагистрала "Хемус", която е сред основните приоритети в програмата. Изграждането на самия скоростен път Русе-Велико Търново ще се коментира, ако останат средства по оперативната програма.
"Знаете, че има ограничен бюджет по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" от 1.9 млрд. евро. Ние сме направили разпределението на база баланс на развитието в Южна и Северна България, пътна и жп инфраструктура и готовност на проектите. Също така сме предвидили да бъде заделен ресурс за проектиране на пътни и жп отсечки.
На този етап за изграждане приоритетните пътни проекти са "Струма"-лот 3, много е важно да се довърши коридор №4, автомагистрала "Хемус" и тунелът под Шипка. Останалите Видин-София и Калотина-София са включени в новия компонент на Европейската инвестиционна банка, т.нар. европейски транспортни коридори, за финансиране оттам", обясни Ангелкова, цитирана от БГНЕС.
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 22:04 Хороскоп за събота, 20 април 2024 г.
- 21:21 НС реши: Министърът на енергетиката да предоговори газовото споразумение с "Боташ"
- 21:14 2 май ще е неучебен за всички ученици в страната
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна