5% ръст на инвестициите за реклама през 2015 г.
България 11.09.2014 18:22
Въз основа на данните, получени от 59 различни пазари в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия, и Тихоокеанския регион, последната прогноза на Carat е за ръст на общите рекламни приходи в световен мащаб с +5,0% за 2014 г., спрямо +4,8%, която агенцията беше заложила в доклада си през март, 2014. Carat затвърждава и прогнозата си за позитивен ръст на годишна база от +5.0% за 2015 г.
От регионална гледна точка, Carat прогнозира допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа, в сравнение с прогнозите, подадени през март 2014 г. САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г. Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от +2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне с +7.5% до края на настоящата година.
Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с +5% се забавя до +3.5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона. За България прогнозата на Carat е за увеличение с +8,4% на рекламите приходи в дигиталните канали през 2015 г.
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания.
Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat, коментира прогнозата така: „Последната прогноза на Carat ни дава основание за оптимизъм по отношение на перспективите за увеличение на разходите за реклама, както на глобално, така и на регионално ниво. Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен ръст от 5% на годишна база, е положителен импулс за целия отрасъл. Промените в нагласите на потребителите отварят повече възможности за бизнеса, а агенциите трябва да представят все повече иновативни и интегрирани решения, за да извлекат ползи от новата среда за своите клиенти.“
От регионална гледна точка, Carat прогнозира допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа, в сравнение с прогнозите, подадени през март 2014 г. САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г. Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от +2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне с +7.5% до края на настоящата година.
Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с +5% се забавя до +3.5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона. За България прогнозата на Carat е за увеличение с +8,4% на рекламите приходи в дигиталните канали през 2015 г.
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания.
Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat, коментира прогнозата така: „Последната прогноза на Carat ни дава основание за оптимизъм по отношение на перспективите за увеличение на разходите за реклама, както на глобално, така и на регионално ниво. Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен ръст от 5% на годишна база, е положителен импулс за целия отрасъл. Промените в нагласите на потребителите отварят повече възможности за бизнеса, а агенциите трябва да представят все повече иновативни и интегрирани решения, за да извлекат ползи от новата среда за своите клиенти.“
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 13:42 Шофьор кара в насрещното в скоростната лента на магистрала "Струма" (ВИДЕО)
- 13:41 В аптеките няма проблеми с електронните рецепти, но трябва да има изключения за антибиотика
- 13:35 Кабинетът в оставка дава над 13 милиона лева за вдигане на заплатите в НОИ
- 13:33 Кавга за еврозоната и енергетиката: Асен Василев бил „министърът с най-дълбоко гърло“, според ИТН
- 13:29 Хората наистина имат "шесто чувство" - нарича са интepoцeпция и е важно за здравето ни
- 13:27 Ст. комисар Антон Златанов: Експерти от 14 страни казаха, че сме готови за Шенген и по суша
- 13:18 Омбудсманът след срещата с Радев: Не мога да съм служебен премиер
- 13:17 Заради предстоящото слънчево затъмнение, туристически бум на Ниагарския водопад