Идентифицираха 5 високо рискови транспортни проекта
България 29.08.2014 13:08
Идентифицирани са 5 високорискови проекта, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебния кабинет Николина Ангелкова на пресконференция.
В железопътния сектор тези високорискови проекти са жп линията Септември – Пловдив, Първомай – Свиленград и Пловдив - Бургас. „И трите големи инфраструктурни проекта са в ОП „Транспорт 2007 - 2013”. По отношение на пътните проекти са АМ „Марица” – Лот 1 и Лот 2, като в частност високорисков е Лот 1 и Лот 4 на АМ „Струма”. Идентифицирали сме като високорисков по отношение на програмата и „Западна дъга”, участък 2 - от река Какач до Северна скоростна тангента, както и рехабилитация на жп. гарата в Бургас, поради закъснение при подписване на договора за подготовката на техническия проект. Очаква се проектът да приключи след 2015 г, което го прави високо рисков”, уточни министърът.
„При жп линията Септември – Пловдив най-високо рисковият участък е отсечката Стамболийски – Пазарджик, където около 6% е физическото изпълнение на проекта. От тази сутрин имам информация, че на обекта има 47 машини и около 100 работника, което е пет пъти повече от това, което ние установихме по време на проверката на място. Въпреки това е необходима допълнителна мобилизация, която да ни даде уверение, че проектът ще приключи в рамките на допустимост на разходите по програмата, а именно до края на 2015 г.”, добави министър Ангелкова.
„Обектът Първомай – Свиленград е високо рисков поради дългата му история и го гледаме с особено внимание. Там основният проблем е липсата на уверение за строеж. Общо пет броя са за някои от участъците и в двата лота – и по Димитровград – Харманли и по Харманли – Свиленград. В рамките на 10 дни имаме издадени две разрешения за строеж и изпълнителите могат да продължат да работят”, каза още тя.
При третия железопътен проект Пловдив – Бургас най-много въпроси буди участък три, който е по линията Церковски (Карнобат) – Бургас. Тя уточни , че физическото изпълнение е 76%, но въпреки това работите по гарата в Карнобат не са започнали и са изключително сложни за техническо изпълнение, както и сигнализацията и контактната мрежа. Поискали са модифицирана строително-технологична програма, която от министерството очакват до края на днешния ден да бъде представена, съгласно сроковете. /24chasa.bg
В железопътния сектор тези високорискови проекти са жп линията Септември – Пловдив, Първомай – Свиленград и Пловдив - Бургас. „И трите големи инфраструктурни проекта са в ОП „Транспорт 2007 - 2013”. По отношение на пътните проекти са АМ „Марица” – Лот 1 и Лот 2, като в частност високорисков е Лот 1 и Лот 4 на АМ „Струма”. Идентифицирали сме като високорисков по отношение на програмата и „Западна дъга”, участък 2 - от река Какач до Северна скоростна тангента, както и рехабилитация на жп. гарата в Бургас, поради закъснение при подписване на договора за подготовката на техническия проект. Очаква се проектът да приключи след 2015 г, което го прави високо рисков”, уточни министърът.
„При жп линията Септември – Пловдив най-високо рисковият участък е отсечката Стамболийски – Пазарджик, където около 6% е физическото изпълнение на проекта. От тази сутрин имам информация, че на обекта има 47 машини и около 100 работника, което е пет пъти повече от това, което ние установихме по време на проверката на място. Въпреки това е необходима допълнителна мобилизация, която да ни даде уверение, че проектът ще приключи в рамките на допустимост на разходите по програмата, а именно до края на 2015 г.”, добави министър Ангелкова.
„Обектът Първомай – Свиленград е високо рисков поради дългата му история и го гледаме с особено внимание. Там основният проблем е липсата на уверение за строеж. Общо пет броя са за някои от участъците и в двата лота – и по Димитровград – Харманли и по Харманли – Свиленград. В рамките на 10 дни имаме издадени две разрешения за строеж и изпълнителите могат да продължат да работят”, каза още тя.
При третия железопътен проект Пловдив – Бургас най-много въпроси буди участък три, който е по линията Церковски (Карнобат) – Бургас. Тя уточни , че физическото изпълнение е 76%, но въпреки това работите по гарата в Карнобат не са започнали и са изключително сложни за техническо изпълнение, както и сигнализацията и контактната мрежа. Поискали са модифицирана строително-технологична програма, която от министерството очакват до края на днешния ден да бъде представена, съгласно сроковете. /24chasa.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години