Правят гориво от стари гуми
България 19.08.2014 08:05
Гориво от стари гуми ще започне да произвежда скоро нов завод край Видин. Съоръжението е в село Сланотрън и ще използва специална технология за преработка - пиролиза. Това съобщи инж. Димитър Колев, един от директорите на завода и съавтор на новия метод за рециклиране, пише в. "Стандарт".
Пиролизата позволява от преработката на старите автогуми да се получат полезни за други производства продукти - котелно гориво, сажди, стоманена тел и гипс. При това специалният процес не включва горене и затова не се получават отпадъчни продукти и не замърсява околната среда, твърдят от завода.
По данни на водеща английска компания, ако само половината от използваните в Европа автомобилни гуми се обработят с технологията на завода край Видин, от тях биха се получили 7,5 млн. барела полурафинирано гориво, 7,5 млн. барела гориво с еквивалент на газ, 1 млн. т сажди и 350 000 т стомана. Ползата за околната среда би била 5 млн. т вредни емисии въглероден двуокис, а всеки тон сажди спестява по 2 тона въглероден двуокис и 2 т природен газ.
Тези гуми имат потенциал за производство на 500 мегавата електричество. Това обаче не успокоява жителите на Сланотрън и околните селища. Те настояват да бъде отнето разрешителното за преработката на гуми, защото според тях производството ще замърси околната им среда. За 31 август отново е насрочен протест на моста Видин - Калафат. Общината обаче иска да го запази като единствената инвестиция в индустриално производство в най-бедния район на Европа.
Пиролизата позволява от преработката на старите автогуми да се получат полезни за други производства продукти - котелно гориво, сажди, стоманена тел и гипс. При това специалният процес не включва горене и затова не се получават отпадъчни продукти и не замърсява околната среда, твърдят от завода.
По данни на водеща английска компания, ако само половината от използваните в Европа автомобилни гуми се обработят с технологията на завода край Видин, от тях биха се получили 7,5 млн. барела полурафинирано гориво, 7,5 млн. барела гориво с еквивалент на газ, 1 млн. т сажди и 350 000 т стомана. Ползата за околната среда би била 5 млн. т вредни емисии въглероден двуокис, а всеки тон сажди спестява по 2 тона въглероден двуокис и 2 т природен газ.
Тези гуми имат потенциал за производство на 500 мегавата електричество. Това обаче не успокоява жителите на Сланотрън и околните селища. Те настояват да бъде отнето разрешителното за преработката на гуми, защото според тях производството ще замърси околната им среда. За 31 август отново е насрочен протест на моста Видин - Калафат. Общината обаче иска да го запази като единствената инвестиция в индустриално производство в най-бедния район на Европа.
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 14:54 Руски стратегически бомбардировач Ту-22М3 се разби край Ставропол
- 14:47 Топалов за загубата на Нургюл: Изпусна дузпа на празна врата
- 14:44 Физици предполагат, че Вселената е пълна с материя, движеща се по-бързо от светлината
- 14:42 Късно потърсена лекарска помощ стои зад смъртните случаи на бебетата с коклюш
- 14:35 Проф. Чуков: По-скоро ограничена акция на Мосад, отколкото реални удари
- 14:25 Македонски политици се обвиняват в говорене „на чист български“
- 14:14 Енергиен експерт категоричен: Пари от втория транш по ПВУ няма да получим
- 14:01 Ирански медии: Край Исфахан е стреляла ПВО, но няма данни за чуждестранна атака