Нови технологии за ремонт на коли след градушката
България 22.07.2014 23:47
Нова технология за изправяне на вдлъбнатини, причинени от градушка си пробива път в софийските автокъщи. Търговците масово ремонтират повредените автомобили, защото единствено така могат да ги продадат без големи загуби. Вносителите нямат сметка да застраховат автомобилите, които продават и затова не получават обезщетения при щети, съобщава БНТ.
Градушката в София нанесе сериозни щети на автомобилите в автокъщите. С нова за България технология, вносителите се надяват да намалят загубите. Вдлъбнатата ламарина се залепва със силикон и се издърпва със специален уред, докато се изравни. Боядисване не е необходимо.
„На задния капак имаше 4 вдлъбнатини, които не бяха трудни, аз ги направих за 1 час. Да речем 40-50 лева ще струва. Докато при пребоядисване отива, може би на 80. 60-80 100 – зависи“, обясни Момчил Петров, автотенекеджия.
Методът е удобен и затова, че майсторът може да дойде на място, при това без да замърсява. От автокъщата са го извикали да отстрани повреди по скъпа кола, които са сравнително малки. При по-сериозни вдлъбнатини, обаче трябва да се отиде в сервиз.
„Повечето автокъщи, които работят с два-три постоянни сервиза, те ще им направят някаква отстъпка, предвид обема работа. Но специално за София сервизите са страшно натоварени, и доколкото знаем се ползват сервизи и на съседни големи градове – Перник Благоевград, Ботевград, дори Враца“, добави майсторът.
За да се застраховат от нови градушки, търговците няма да прибегнат до класическите застраховки.
„Предполагам, че доста от фирмите ще се ориентират за изграждането на някакви закрити пространства по начин по който да защитят автомобилите си“, каза майсторът.
Щетите от градушката в София са средно по 1000 лева на автомобил. /blitz.bg
Градушката в София нанесе сериозни щети на автомобилите в автокъщите. С нова за България технология, вносителите се надяват да намалят загубите. Вдлъбнатата ламарина се залепва със силикон и се издърпва със специален уред, докато се изравни. Боядисване не е необходимо.
„На задния капак имаше 4 вдлъбнатини, които не бяха трудни, аз ги направих за 1 час. Да речем 40-50 лева ще струва. Докато при пребоядисване отива, може би на 80. 60-80 100 – зависи“, обясни Момчил Петров, автотенекеджия.
Методът е удобен и затова, че майсторът може да дойде на място, при това без да замърсява. От автокъщата са го извикали да отстрани повреди по скъпа кола, които са сравнително малки. При по-сериозни вдлъбнатини, обаче трябва да се отиде в сервиз.
„Повечето автокъщи, които работят с два-три постоянни сервиза, те ще им направят някаква отстъпка, предвид обема работа. Но специално за София сервизите са страшно натоварени, и доколкото знаем се ползват сервизи и на съседни големи градове – Перник Благоевград, Ботевград, дори Враца“, добави майсторът.
За да се застраховат от нови градушки, търговците няма да прибегнат до класическите застраховки.
„Предполагам, че доста от фирмите ще се ориентират за изграждането на някакви закрити пространства по начин по който да защитят автомобилите си“, каза майсторът.
Щетите от градушката в София са средно по 1000 лева на автомобил. /blitz.bg
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов