Пътната агенция: Няма нужда от спиране на ТИР-овете по магистралите за празниците

България 17.04.2014 12:38

Има заповед и е ограничено движението на ТИР-овете по първокласната пътна мрежа по празниците. Това каза инж. Стефан Чайков, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), при представянето на резултатите от зимното поддържане и предстоящите ремонтни дейности по пътна инфраструктура, съобщи Фокус.

„Очакваме въпрос - защо не сме въвели ограничение по магистралите. Тази заповед е подготвена от експертна група, с участието на различни институции – Пътна полиция, АПИ. Основен мотив да не ограничим движението по магистралите е, че опитът на "Пътна полиция" доказва, че ограничаването и по магистралите, увеличава аварийноста по второкласните и третокласните пътища. ТИР-овете съвсем естествено е да търсят вариант - да минат по друг клас пътища, където е разрешено да се минава, които първо, не са оразмерени за подобен трафик, и второ, създават се повече предпоставки за пътнотранспортни произшествия. Затова взехме такова решение. В крайна сметка, магистралните участъци са най-безопасните за движение. Мисля, че няма нужда да ограничаваме и там ТИР-овете”, допълни Чайков.

Затова, че прокуратурата обжалва заповедта за движение, инж. Чайков коментира: „Остават правилата по новата заповед. Ние също сме в правото си на обжалване. Разликата между предишната и сегашната заповед е, че на магистралата е разрешено движението на ТИР-овете. Това е единствената разлика”, подчерта Чайков.

По отношение на ремонтите, той обясни: „Въведена е специална организация при "Бебреш", която ще важи за великденските и първомайските празници като в началото на празничните дни, ще бъдат осигурени две ленти в посока Варна и в посока София. Особено на 67 км, има постоянна организация на АМ „Тракия”. За сметка на това, там са осигурени алтернативни маршрути”, каза инж. Чайков.

260 дела са заведени от собственици на земи за Северната скоростна тангента, отговори той на въпрос какво се случва със Северната скоростна тангента и колко дела са заведени.

„Вчера също имаше среща с архитектът Диков и собствениците на земи по трасето на Северна скоростна тангента. Това е четвъртата среща до този момент с тях. Следващата седмица също съм си уговорил среща. Те имат претенции към агенцията по кадастъра, която е от компетенцията на Столична община, архитект Диков пое ангажимент да се решат техните проблеми. Ние също търсим форма на диалог и с нас, тъй като имаме и допълнителни дейности, които трябва да се извършат. Освен това Столична община в момента процедира подробни устройствени планове на инжинерните мрежи”, допълни инж. Чайков.

„В същото време, сме в диалог със собствениците по изработването на техническия проект, тъй като те имат някои изисквания за достъпа до техните земеделски земи. Стараем се, максимално да се съобразим с техните желания”, коментира инж. Чайков.

За изграждането на Северната тангента министър Десислава Терзиева обясни: „Собствениците имат право на претенции и да си водят дела в съда, но това не означава, че е отпаднала Северната скоростна тангента. Решихме, че тя е най-важна от гледна точка на подобряване на трафика и свързаността с автомагистрала „Люлин”. Преценихме, че това е много важен от обществена гледна точка път. Разчитаме на Столична община, инж. Чайков се среща и с кметицата и с главния архитект Диков, и очакваме да си изпълнят задължението, което са поели преди 3 – 4 години”, каза тя. /24chasa.bg

CHF CHF 1 2.02049
GBP GBP 1 2.28431
RON RON 10 3.93021
TRY TRY 100 5.63146
USD USD 1 1.83594