Близо 40% от сайтовете за туристически услуги в ЕС - в нарушение
България 14.04.2014 17:22
Само 62% от уебсайтове за туристически услуги зачитат европейското законодателство за защита на потребителите, показва проверка на Европейската комисия. От Брюксел предупреждават, че към останалите 38%, които са в нарушение, предстоят „насрещни мерки”.
Проучването, координирано от ЕК, е проведено от националните органи в областта на защитата на потребителите в отделните страни-членки на ЕС. При него е взето под внимание дали информацията за основните характеристики на услугите е лесно достъпна на сайтовете.
Сред останалите критерии е дали цената е посочена на достатъчно ранен етап и дали включва допълнителни разходи. Едно от важните условия, на които сайтовете трябва да отговарят, е написването на информацията ясно и разбираемо.
Предоставянето на електронни адреси, на които могат да се изпращат въпроси и жалби, както и информацията за реда и условията за ползване на сайтовете също е било обект на наблюдение.
Сред основните нарушения, които служителите на ЕК са открили, са липсата на задължителната информация за самоличността на търговците, и по-конкретно за техните електронни адреси. Това лишава потребителите от възможност за ефективна обратна връзка.
Констатирана е била и липса на ясни инструкции как да се подаде жалба. Освен това, според ЕК, не се дава възможност допълнителните разходи, като например такса за багаж, застраховка и такса за качване на борда с приоритет, да бъдат изрично избрани.
При проучването е установено, че близо 20% от сайтовете не посочват предварително крайната цена на услугата. Тя се появява на екрана, едва след като клиентът вече си е направил резервация. /btvnews.bg
Проучването, координирано от ЕК, е проведено от националните органи в областта на защитата на потребителите в отделните страни-членки на ЕС. При него е взето под внимание дали информацията за основните характеристики на услугите е лесно достъпна на сайтовете.
Сред останалите критерии е дали цената е посочена на достатъчно ранен етап и дали включва допълнителни разходи. Едно от важните условия, на които сайтовете трябва да отговарят, е написването на информацията ясно и разбираемо.
Предоставянето на електронни адреси, на които могат да се изпращат въпроси и жалби, както и информацията за реда и условията за ползване на сайтовете също е било обект на наблюдение.
Сред основните нарушения, които служителите на ЕК са открили, са липсата на задължителната информация за самоличността на търговците, и по-конкретно за техните електронни адреси. Това лишава потребителите от възможност за ефективна обратна връзка.
Констатирана е била и липса на ясни инструкции как да се подаде жалба. Освен това, според ЕК, не се дава възможност допълнителните разходи, като например такса за багаж, застраховка и такса за качване на борда с приоритет, да бъдат изрично избрани.
При проучването е установено, че близо 20% от сайтовете не посочват предварително крайната цена на услугата. Тя се появява на екрана, едва след като клиентът вече си е направил резервация. /btvnews.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов
- 18:59 Мерките на МЗ срещу коклюша: По-ранна имунизация на бебета и безплатни ваксини за бременни