Намаляват българите, които не купуват родни стоки
България 03.12.2011 17:42
Българинът купува родни стоки заради доброто им качество и от патриотични подбуди.
Това показват резултати от традиционна анкета на Българската търговско-промишлена палата, организатор на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
На въпроса „Защо купувате български стоки?" 41,2 % са отговорили, че е заради доброто качества, а 30 на сто - „защото съм българин". На трето място с 12,8 % са тези, за които изгодната цена е водещ мотив за търсене на българска стока.
Едва 2,8 на сто отговарят, че избягват да купуват родни стоки, като броят им намалява спрямо 2010 година, когато този отговор са дали 4,5 на сто от анкетираните.
Българите продължават да вярват, че родното качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, заяви председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Откритото днес „Произведено в България" продължава до 11 декември с участието на над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя им през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.
Повечето от участниците са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до европейските потребители.
Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост. /News.bg
Това показват резултати от традиционна анкета на Българската търговско-промишлена палата, организатор на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
На въпроса „Защо купувате български стоки?" 41,2 % са отговорили, че е заради доброто качества, а 30 на сто - „защото съм българин". На трето място с 12,8 % са тези, за които изгодната цена е водещ мотив за търсене на българска стока.
Едва 2,8 на сто отговарят, че избягват да купуват родни стоки, като броят им намалява спрямо 2010 година, когато този отговор са дали 4,5 на сто от анкетираните.
Българите продължават да вярват, че родното качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, заяви председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Откритото днес „Произведено в България" продължава до 11 декември с участието на над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя им през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.
Повечето от участниците са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до европейските потребители.
Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост. /News.bg
![]() |
1 | 2.08867 |
![]() |
1 | 2.25638 |
![]() |
10 | 3.85552 |
![]() |
100 | 4.07859 |
![]() |
1 | 1.67767 |
Последни новини
- 09:55 Си Дзинпин призова ШОС за нов световен ред за сигурност и икономика в един мегамащабен пазар
- 09:49 Делото "Адриан" стартира от нулата
- 09:44 Путин: Кризата в Украйна възникна заради провокирания от Запада преврат през 2014 г.
- 09:41 Адвокатът на Петя Банкова с информация след ареста на Паскал и новите показания
- 09:34 Край на извънредната ситуация заради пожарите в Испания
- 09:31 1/3 от оръжията за Украйна са идвали от България, каза Фон дер Лайнен в Сопот
- 09:23 В Благоевград започват проверки заради инциденти с паднали дървета
- 09:16 Над 120 дка гора е засегнал пожарът в Малешевска планина