С 27 млн. евро се оскъпява строежът на Дунав мост 2
България 27.10.2011 15:15
Строежът на Дунав мост 2 ще струва 27 млн. евро повече от тръжната цена, с която испанска фирма спечели поръчката преди близо 5 години.
Това съобщи във Видин министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНТ. Той уточни, че срокът за завършване на съоръжението повече няма да бъде удължаван и Дунав мост 2 трябва да заработи до края на 2012 година.
Отдавна се говореше за оскъпяването на най-големия инфраструктурен проект в България - моста при Видин - Калафат, но едва сега стана ясно, че цената ще е близо 30 на сто по- висока от записаната в договора 100 млн. евро.
"В момента след оценката на инженера, която вече е готова, ще започнем преговори за т.н. вариация, която е всъщност допълнителното оскъпяване на моста... Същността й е смяната на пилоните на моста от стоманени в стомано-бетонни... Тази сума ще бъде платена от резерва, който има във финансовия меморандум на проекта - така че няма да бъде ощетен бюджетът", посочи министър Московски.
Няма забавени плащания към строителя на хидросъоръжението, уточни министърът. Започва изграждането на структурата за съвместно управление на моста между България и Румъния.
Московски обясни, че вече текат предпроектни проучвания за бързоскоростния четирилентов път Видин - Ботевград. Техническият проект ще е готов до края на 2013 година, а целта е веднага да започне финансиране на строителството с влизането в новия планов период на ЕС, където за пътната връзка са заложени 330 млн. евро. /news.bg
Това съобщи във Видин министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНТ. Той уточни, че срокът за завършване на съоръжението повече няма да бъде удължаван и Дунав мост 2 трябва да заработи до края на 2012 година.
Отдавна се говореше за оскъпяването на най-големия инфраструктурен проект в България - моста при Видин - Калафат, но едва сега стана ясно, че цената ще е близо 30 на сто по- висока от записаната в договора 100 млн. евро.
"В момента след оценката на инженера, която вече е готова, ще започнем преговори за т.н. вариация, която е всъщност допълнителното оскъпяване на моста... Същността й е смяната на пилоните на моста от стоманени в стомано-бетонни... Тази сума ще бъде платена от резерва, който има във финансовия меморандум на проекта - така че няма да бъде ощетен бюджетът", посочи министър Московски.
Няма забавени плащания към строителя на хидросъоръжението, уточни министърът. Започва изграждането на структурата за съвместно управление на моста между България и Румъния.
Московски обясни, че вече текат предпроектни проучвания за бързоскоростния четирилентов път Видин - Ботевград. Техническият проект ще е готов до края на 2013 година, а целта е веднага да започне финансиране на строителството с влизането в новия планов период на ЕС, където за пътната връзка са заложени 330 млн. евро. /news.bg
CHF | 1 | 1.99351 |
GBP | 1 | 2.28037 |
RON | 10 | 3.93361 |
TRY | 100 | 5.60402 |
USD | 1 | 1.80827 |
Последни новини
- 14:04 Дни на отворени врати за кандидат-студенти в Технически университет – Варна
- 13:52 Aприл ще бъде сух и много топъл
- 13:39 Експерт: Eнергетиката и крайните цени ще стават все по-чувствителна тема
- 13:27 Тревога в Благоевград заради отвлечена жена
- 13:14 Слънчев петък ни очаква
- 13:01 Google, Amazon, Meta и Apple се събират на среща в София
- 12:51 Христов: Не очаквам конституционна криза, а да има служебен кабинет
- 12:49 БФС изгони Виктория от "Ергенът"