Тунелът под Шипка ще кандидатства за еврофинансиране
България 26.11.2010 17:58
Има шанс тунел под Шипка да бъде построен с пари от европейските фондове.
От трите проекта за старопланински тунели единствено тунелът под Шипка отговаря на европейските изисквания за финансиране, защото е част от трансевропейския коридор номер 9 - Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис, каза транспортният министър Александър Цветков по време на парламентарния контрол днес.
Изграждането на този коридор е формулирано като приоритет 3 в Стратегията за развитие на транспортната система на България за периода до 2020 г., допълни той.
Дължината на тунела е 10,8 км, прогнозната му стойност е 120 млн. евро и предстои анализ за финансиране чрез включване в ОП "Транспорт" през следващия програмен период.
Ако това не е възможно финасирането ще стане чрез отдаване на концесия, посочи транспортният министър.
Трите старопланински тунела - при Петрохан, Троян и Шипка, имат много голямо значение за транспортните връзки в страната, но са големи проекти и изискват значителни финансови ресурси, отбеляза той.
Лъчезар Тошев от Синята коалиция, който зададе въпроса на министъра, припомни, че тунелът при Петрохан е част от трансевропейски коридор 4 - от Видин за Солун, и е стратегически проект за България.
Тунелът при Троян ще свърже железопътната инфраструктура на Северна и Южна България и ще я направи удобна, а този при Шипка ще бъде много удобен през зимата, ще намали значително разходите и ще повиши ефективността на тази връзка, коментира нардният представител.
Според министър Цветков тунелът при Петрохан не попада в изброените категории пътища и затова не може да бъде финансиран по ОП "Транспорт".
Идеята за изграждане на жп тунел при Троян по направлението Троян-Христо Даново датира от повече от сто години. За съжаление обаче направлението Троян-Карлово не попада в обхвата на трансевропейската транспортна мрежа и в настоящия момент не съществува възможност да бъде финансирана от европейските структурни и кохезионни фондове, обясни транспортният министър. /Vesti.bg
От трите проекта за старопланински тунели единствено тунелът под Шипка отговаря на европейските изисквания за финансиране, защото е част от трансевропейския коридор номер 9 - Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис, каза транспортният министър Александър Цветков по време на парламентарния контрол днес.
Изграждането на този коридор е формулирано като приоритет 3 в Стратегията за развитие на транспортната система на България за периода до 2020 г., допълни той.
Дължината на тунела е 10,8 км, прогнозната му стойност е 120 млн. евро и предстои анализ за финансиране чрез включване в ОП "Транспорт" през следващия програмен период.
Ако това не е възможно финасирането ще стане чрез отдаване на концесия, посочи транспортният министър.
Трите старопланински тунела - при Петрохан, Троян и Шипка, имат много голямо значение за транспортните връзки в страната, но са големи проекти и изискват значителни финансови ресурси, отбеляза той.
Лъчезар Тошев от Синята коалиция, който зададе въпроса на министъра, припомни, че тунелът при Петрохан е част от трансевропейски коридор 4 - от Видин за Солун, и е стратегически проект за България.
Тунелът при Троян ще свърже железопътната инфраструктура на Северна и Южна България и ще я направи удобна, а този при Шипка ще бъде много удобен през зимата, ще намали значително разходите и ще повиши ефективността на тази връзка, коментира нардният представител.
Според министър Цветков тунелът при Петрохан не попада в изброените категории пътища и затова не може да бъде финансиран по ОП "Транспорт".
Идеята за изграждане на жп тунел при Троян по направлението Троян-Христо Даново датира от повече от сто години. За съжаление обаче направлението Троян-Карлово не попада в обхвата на трансевропейската транспортна мрежа и в настоящия момент не съществува възможност да бъде финансирана от европейските структурни и кохезионни фондове, обясни транспортният министър. /Vesti.bg
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 12:03 Израел и Иран сдържани след атаката срещу Исфахан, там сравниха нападението с пиратки
- 11:56 "Дойче веле": Занемарена Германия - разбити пътища, мостове в разруха
- 11:53 В Казанлък отбелязват 80-ата годишнина от откриването на Тракийската гробница
- 11:45 Лекари: Просто е - ваксинирайте се
- 11:41 Цанко Арабаджиев: В момента всеки четвърти кредит, който ББР отпуска, е за зелена инвестиция
- 11:39 Бизнесът търси машинни оператори, професионалното образование предлага ресторантьори
- 11:27 Главчев към Мертен: Партньорството със САЩ в ядрената енергетика ще продължи
- 11:19 Тенчо Тенев: Виждал съм Стефан Димитров в КАТ, преди това никога